Klasslärarstuderandes attityder och beredskap till arbetet med särskilt begåvade elever
Granlund, Elina (2020)
Granlund, Elina
Åbo Akademi
2020
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003259293
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202003259293
Tiivistelmä
Syftet med denna pro gradu avhandling är att undersöka vilka attityder samt vilken beredskap sista årets klasslärarstuderande har till arbetet med inklusion av särskilt begåvade elever.
Den här avhandlingen har en kvalitativ forskningsansats och utgår från fenomenografin. Utgående från avhandlingens syfte att undersöka vilka attityder samt vilken beredskap sista årets klasslärarstuderande har till arbetet med inklusion av särskilt begåvade elever har två forskningsfrågor utformats:
1. 1. Vilka attityder har klasslärarstuderande till arbetet med särskilt begåvade elever?
2. 2. Vilken beredskap har klasslärarstuderande i arbetet med särskilt begåvade elever?
Den här avhandlingen har en kvalitativ forskningsansats och utgår från fenomenografin. Utgående från avhandlingens syfte att undersöka vilka attityder samt vilken beredskap sista årets klasslärarstuderande har till arbetet med inklusion av särskilt begåvade elever har två forskningsfrågor utformats:
1. 1. Vilka attityder har klasslärarstuderande till arbetet med särskilt begåvade elever?
2. 2. Vilken beredskap har klasslärarstuderande i arbetet med särskilt begåvade elever?
Kokoelmat
- 516 Kasvatustieteet [534]