Rehtorit kielikoulutuspoliittisina toimijoina : miten kieltenopetus koetaan ja mihin päätöksenteko pohjautuu?
Kangasvieri, T., & Suomela, A. (2024). Rehtorit kielikoulutuspoliittisina toimijoina : miten kieltenopetus koetaan ja mihin päätöksenteko pohjautuu?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 15(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/rehtorit-kielikoulutuspoliittisina-toimijoina-miten-kieltenopetus-koetaan-ja-mihin-paatoksenteko-pohjautuu
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2024
Ajattelemme, että suomalaisen koulun rehtorilla on paljon päätösvaltaa, kun koulun kieltenopetuksesta päätetään. Mutta miten rehtori itse näkee asian ja millaisten näkemysten pohjalta päätöksiä tehdään ja opetusta järjestetään? Tiedostavatko rehtorit olevansa kielikoulutuspoliittisia toimijoita?
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2024/rehtorit-kielikoulutuspoliittisina-toimijoina-miten-kieltenopetus-koetaan-ja-mihin-paatoksenteko-pohjautuuJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/207135440
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Kielikoulutuspoliittinen kuntatutkimus II : Rehtoreiden ja kuntapäättäjien näkökulmia kieltenopetuksen järjestämiseen
Kangasvieri, Teija; Mård-Miettinen, Karita (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023) -
Kielikoulutus murroksessa : media ja vanhemmat kielenopetuksen varhentamisen äärellä
Mård-Miettinen, Karita; Pitkänen-Huhta, Anne (Oulun yliopisto, 2022) -
Kielikoulutuksen saavutettavuus eurooppalaisessa perusopetuksessa : pääsyn, mahdollistumisen ja arvon näkökulmia
Kyckling, Erja; Vaarala, Heidi; Ennser-Kananen, Johanna; Saarinen, Taina; Suur-Askola, Laura-Maija (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2019)In this report, which was commissioned by the Finnish Ministry of Education and Culture (MEC), we examine the accessibility of language education and related equality-enhancing policies at an international level. The report ... -
Suomalaisen koulutuspolitiikan tasa-arvopyrkimykset : heijastumia ja katvealueita kielikoulutuksessa
Ennser-Kananen, Johanna; Kilpeläinen, Erja; Saarinen, Taina (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2023)In this article, we examine Finnish language education in relation to the historical developments of promoting equality in Finnish education policy. We focus on language education in basic education and discuss this topic ... -
Leadership for social justice? : exploring training and support needs of Indian school principals
Ranjan, Pukhraj (2017)School Leadership is a fairly unexplored area within the education discourse, especially in developing countries like India. The purpose of this research study is to identify the training and support needs of Indian school ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.