Applying Affordances Scale as a Design Method : Case Virtual Reality Course Design
Holopainen, J., Lähtevänoja, A., Sandström, N., Nevgi, A., Mattila, O., Pöyry, E., & Parvinen, P. (2021). Applying Affordances Scale as a Design Method : Case Virtual Reality Course Design. In Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2021) (pp. 14-23). University of Hawai'i at Manoa. Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System Sciences. https://doi.org/10.24251/HICSS.2021.003
Julkaistu sarjassa
Proceedings of the Annual Hawaii International Conference on System SciencesTekijät
Päivämäärä
2021Tekijänoikeudet
© Authors, 2021
Julkaisija
University of Hawai'i at ManoaEmojulkaisun ISBN
978-0-9981331-4-0Konferenssi
Hawaii International Conference on System SciencesKuuluu julkaisuun
Proceedings of the 54th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2021)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1530-1605Asiasanat
Alkuperäislähde
http://hdl.handle.net/10125/70614Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/47753045
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Immersive Virtual Reality Education Application : Four Development Iterations along Design Science Research Methodology
Holopainen, Jani; Lähtevänoja, Antti; Tuunanen, Tuure (University of Hawaii at Manoa, 2022)This study introduces a research and development process of an immersive Virtual Reality (VR) education application. Altogether four application development iterations are showcased along the Design Science Research ... -
Sociability in Virtual Reality : Evaluations of Three Iterative Application Versions along a Design Science Research Process
Holopainen, Jani; Mattila, Osmo; Parvinen, Petri; Pöyry, Essi; Tuunanen, Tuure (Association for Computing Machinery (ACM), 2021)This study investigates sociability in the context of immersive Virtual Reality (VR). A Design Science Research process was applied, and three iterative development versions of a VR application were studied. Sociability ... -
Problem Space Identification for Developing Virtual Reality Learning Environments
Lähtevänoja, Antti; Holopainen, Jani; Mattila, Osmo; Pöyry, Essi; Tuunanen, Tuure; Parvinen, Petri (University of Hawai'i at Manoa, 2021) -
Stakeholder Strategy and Design Alignment Framework for Design Science Research : A Study in the Context of VR-Aided Marketing and Sales
Holopainen, Jani; Mattila, Osmo; Pöyry, Essi; Parvinen, Petri; Tuunanen, Tuure (University of Hawai'i at Manoa, 2020)This study introduces a framework to align various perceptions and objectives that different stakeholders have at the beginning of a Design Science Research (DSR) process and consolidate them into stakeholders’ strategies ... -
Design principles of virtual reality learning environments : virtual training of flight crew
Lyytinen, Jere (2020)Tämä suunnittelutieteellinen tutkimustyö keskittyy virtuaalitodellisuusteknologiaan ja virtuaalisiin oppimisympäristöihin. Tämä tutkimustyö kiteyttää virtuaalitodellisuusteknologian konseptin ja ominaisuudet sekä esittelee ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.