Työssä oppiminen - Kokemuksellisuutta ja jaettuja käytäntöjä
Collin, K. (2005). Työssä oppiminen - Kokemuksellisuutta ja jaettuja käytäntöjä. Aikuiskasvatus, 25(2), 162-164. https://doi.org/10.33336/aik.93625
Julkaistu sarjassa
AikuiskasvatusTekijät
Päivämäärä
2005Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja, 2005
Rita Asplund Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksesta kritisoi vuoden 2004 lopulla Insinööri-lehdessä sitä, että erityisesti työssä oppimisen vaikuttavuudesta esitetään julkisuudessa väitteitä ja käsityksiä, mutta harvemmin voidaan tukeutua tutkimustietoon. Sama ongelma pätee aikuiselämässä hankitun koulutuksen ja osaamisen vaikuttavuuden tutkimukseen yleisemminkin, sanoo Kaija Collin väitöskirjansa lectiossa. – Artikkeli pohjautuu kirjoittajan väitöskirjaan Experience and shared practice : design engineers’ learning at work (Jyväskylän yliopisto 2005).
ISSN Hae Julkaisufoorumista
0358-6197Asiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/15710249
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Uusia käytäntöjä rakentamassa? : poliisi yhteistyön tekijänä kotouttavassa työssä
Vanhanen, Sari (Työelämän tutkimusyhdistys ry ; Tampereen yliopisto, Työelämän tutkimuskeskus, 2018)Monialainen yhteistyö on yksi keskeinen työmenetelmä kotouttavassa työssä. Monialaisuus viittaa viranomaisten rinnalla järjestökentän, kieli- ja kulttuuritaustaisten yhteisöjen sekä yksityissektorin osallisuuteen ... -
Miten muuttaa käytäntöjä ihmisen ja luonnon kannalta kestäviksi? : ekososiaalinen sivistys käytäntöarkkitehtuuriteorian valossa
Heikkinen, Hannu L. T.; Kiilakoski, Tomi; Kaukko, Mervi; Kemmis, Stephen (Suomen kasvatustieteellinen seura; Koulutuksen tutkimuslaitos, 2023)Aikamme suurin haaste ei ole luotettavan tiedon puuttuminen vaan toimintatapojemme muuttaminen. Kasvatus ja koulutus ovat ratkaisevia, jotta käytäntöjämme voisi muuttaa sosiaalisesti ja ekologisesti kestävämmiksi maapallon ... -
Liikuntatieteellisen tiedekunnan aineistonhallinnan parhaita käytäntöjä kehittämässä
Salmi, Anna (Jyväskylän yliopisto, Avoimen tiedon keskus, 2022) -
The role of positive atmosphere on learning generic skills in higher education - Experiences of physical education students
Virtanen, Anne; Lauritsalo, Kirsti; Mäkinen, Tommi; Hurskainen, Heikki; Tynjälä, Päivi (Frontiers Media SA, 2022)The purpose of this study is to examine what kind of role does positive atmosphere play in learning generic skills. The study was carried out in the final year of Finnish physical education (PE) teacher education where ... -
Mitä hiljainen tieto on hengellisessä työssä? : kokemuksellinen näkökulma hiljaisen tiedon ilmenemiseen, siirrettävyyteen ja siirrettävyyden merkitykseen ikääntyneiden diakoniatyöntekijöiden ja pappien työssä
Suhonen, Katri (Jyväskylän yliopisto, 2009)Katri Suhonen tarkasteli Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa työskentelevien tai eläkkeellä olevien yli 55-vuotiaiden diakoniatyöntekijöiden ja pappien kokemuksellista näkökulmaa hiljaisen tiedon ilmenemiseen ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.