Vinkkejä sosiaaliseen mediaan : postaus- ja keskustelustrategioita toimituksille - julkaisualustana yhteisöpalvelu Facebook. Strategiaopas.
Lauk, E., Salonen, M., Koski, A., & Sormanen, N. (2019). Vinkkejä sosiaaliseen mediaan : postaus- ja keskustelustrategioita toimituksille - julkaisualustana yhteisöpalvelu Facebook. Strategiaopas.
Päivämäärä
2019Oppiaine
JournalistiikkaTekijänoikeudet
© Kirjoittajat, 2019
LUOTSIVA on Jyväskylän yliopiston kieli- ja viestintätieteiden laitoksella
2017–2019 aikana Media-alan tutkimussäätiön rahoituksella toteutettu tutkimushanke. Sen päämääränä oli löytää ja kokeilla keinoja, joilla sanomalehdet
voisivat hyödyntää Facebook-sivujaan lukijasuhteen vahvistamiseen ja aktivoimiseen. Toimituksissa toteutetun kokeilujakson aikana neljä kotimaista sanomalehteä toteuttivat postaus- ja keskustelustrategioita omilla Facebook-sivuillaan. Kokeilujakso toteutettiin Keskisuomalaisen, Sisä-Suomen Lehden, Kalevan sekä
Jämsän Seudun toimituksissa joulukuun 2018 ja tammikuun 2019 välisenä
aikana.
Katso myös
http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201810194460http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201909034009
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Sosiaalisen median hyödyntäminen suomalaisissa yksityisen sektorin suuryrityksissä
Berg, Henri (2014)Työssä tutkittiin suomalaisen yksityisen sektorin suuryritysten suhtautumista sosiaaliseen mediaan ja sosiaalisen median hyödyntämistä. Suhtautumisesta tutkittiin, millaista se on ja miten se on muuttunut viime vuosina. ... -
Kilpailija vai kirittäjä? : case-tutkimus sosiaalisen median mahdollisuuksista osallistuvaan journalismiin alueellisissa sanomalehdissä
Salo, Aki (2015)Tämän pro gradu -työn tarkoituksena oli tarkastella miten alueelliset sanomalehdet hyödyntävät sosiaalista mediaa ja sen kautta lukijoitaan uutistyönsä tukena. Näkökulma oli koko toimitusorganisaatiossa, ei yksittäisissä ... -
LUOTSIVA. Luotettavuutta ja sitoutuneisuutta vahvistamassa : sanomalehtien Facebook-sivut yleisösuhteen lujittajina. Tutkimusraportti
Lauk, Epp; Salonen, Margareta; Sormanen, Niina (Unknown, 2018)Tässä tutkimuksessa on selvitetty, minkä tyyppisiä postauksia ja minkälaista sisältöä neljän kotimaisen sanomalehden Facebook-sivuilla jaetaan ja millaista aktiivisuutta ne lukijoissa herättävät. Tutkimuskohteina ovat ... -
LUOTSIVA. Luotettavuutta ja sitoutuneisuutta vahvistamassa : sanomalehtien Facebook-sivut yleisösuhteen lujittajina. Tutkimusraportti 2
Lauk, Epp; Salonen, Margareta; Koski, Aleksi (Jyväskylän yliopisto, 2019)Kehittämishankkeen tavoitteena oli luoda strategioita, jotka ohjaisivat sanomalehtien toimituksia määrätietoisesti käyttämään Facebook-sivujaan yleisösuhteen vahvistamiseksi ja verkkolukijakunnan laajentamiseksi. -
Vinkkejä, vedätystä ja venäläisiä sotilaita : sosiaalisen median käyttö Ukrainan konfliktiuutisoinnissa Ylen ja Helsingin Sanomien ulkomaantoimituksissa
Paajanen, Olli (2016)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten sosiaalista mediaa käytetään ja miten sosiaalisen median kautta hankitun käyttäjien tuottaman sisällön todenmukaisuus varmistetaan ulkomaan kriisiuutisoinnissa suomalaisessa ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.