Pelillisyys sähköisessä itseoppimisessa
Tekijät
Päivämäärä
2019Pääsyrajoitukset
Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat..
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tutkimukseni käsittelee pelillisyyden vaikutusta sähköiseen itseoppimiseen. Sähköinen itseoppiminen tarjoaa merkittäviä mahdollisuuksia oppimisen tehokkaaseen ja kustannustehokkaaseen toteuttamiseen ja mittaamiseen, mutta haasteena on tukea ja kehittää oppijan motivaatiota. Pelillisyys tunnistetaan keinona sitouttaa ja motivoida oppijaa. Tutkimuksessa tunnistetaan kirjallisuuden perusteella keinoja ja menetelmiä, joilla pelillisyyttä sähköisessä itseoppimisessa voidaan toteuttaa, käsitellään menetelmiä oppimisteorioiden näkökulmasta, ja arvioidaan muutamia esimerkkipelien pelillisyyden onnistumista. Tutkimukseni johtopäätös on, että hyvin toteutettuna pelillisyys lisää oppijan motivaatiota ja oppimisympäristössä käytettyä aikaa, mutta pelillisyyden toteutus on usein puutteellinen.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [4988]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Turning social inclusion into exclusion during collaborative between students with and without SEN
Niemi, Kreeta; Vehkakoski, Tanja (Routledge, 2023)Creating opportunities for meaningful social relationships between students with and without special educational needs (SEN) through collaborative learning has been suggested as a way to facilitate all students’ social ... -
Pedagogista rajankäyntiä koulussa : inkluusioreitit ja yhdessä oppimisen edellytykset
Mikola, Marjatta (Jyväskylän yliopisto, 2011) -
Temperamenttitietoisuus opettajan pedagogisena työvälineenä verkko-opetusympäristössä
Ahola, Milla (2020)Kuivasojan alakoululla temperamenttitietoisuutta hyödynnetään luokkahuoneopetuksessa. Tässä tutkimuksessa tutkittiin, miten temperamenttitietoisuutta voidaan tukea, kun opetusta siirretään Peda.net verkko-opetusympäristö ... -
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Oppimateriaalit ja monilukutaito kemian oppimisen tukemisessa
Laato, Laura (2022)Tässä tutkielmassa tarkasteltiin oppimateriaaleja ja monilukutaitoa kemian oppimisen tukemisessa sekä selvitettiin kemian opettajien käytännön kokemuksia aiheesta. Teoriaosassa kokonaiskuvaa muodostettiin tarkastelemalla ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.