Perceptions and experiences of Finnish upper-secondary school students regarding guidance and counselling services
Tekijät
Päivämäärä
2018Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
The primary aim of this research is to comprehend the perceptions and
experiences of Finnish general upper-secondary school students towards the
guidance and counseling services.
The study utilized the evaluation of educational outcomes model and
efficacy of guidance and counseling services design to analyze the students’
perspectives on the guidance and counseling services. The data was gathered
from two urban schools which are located in the central region of Finland, and
there were 238 participants.
The results showed that the students rated the provided guidance and
counseling services between moderate and poor. Furthermore, the research
found that there was a statistically significant difference between gender in the
perceptions of students. Also, the outcomes of the study proved that there was a
statistically significant difference between the grade levels in the perceptions of
the students regarding the guidance and counseling services. Lastly, the research
results showed that there was a correlation between the goals of the students and
the perceptions of the students regarding the guidance and counseling services.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28325]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Towards leadership and management in guidance and counselling networks in Finland
Nykänen, Seija (University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2015) -
The perspectives of university guidance staff about the development of guidance services
Rantanen, Jasmin (2021)Societal changes require the university guidance services to develop. Constant change and uncertainty in working life, the modularization of higher education and individual study paths as well as digitalization, ... -
Monialaisen ohjauksen rakentuminen ohjaustilanteissa : onko monialainen ohjaus monialaista?
Lilja, Taru; Pukkila, Päivi; Helander, Jaakko (Suomen kasvatustieteellinen seura, 2021)Monialaisia ohjauspalveluita perustellaan niiden myönteisillä vaikutuksilla asiakkaisiin, työntekijöihin ja mukana oleviin palveluntuottajiin, mutta monialaista ohjausta koskeva empiirinen ja teoreettinen tutkimusnäyttö ... -
Study guidance experiences, study progress, and perceived learning outcomes of Finnish university students
Skaniakos, Terhi; Honkimäki, Sanna; Kallio, Eeva; Nissinen, Kari; Tynjälä, Päivi (Taylor & Francis, 2019)In recent decades, the massification and diversification of higher education have generated new challenges for the guidance of university students. The present study focuses on students’ experiences of guidance in relation ... -
Work Experience Placements in Lower Secondary Education in Nordic Countries
Kettunen, Jaana; Skovhus, Randi; Røise, Petra; Rosvall, Per-Åke; Einarsdóttir, Arnheiður; Eshaghbeigi-Hosseini, Mahtab (Stockholm University Press, 2023)Tämän artikkelin tarkoituksena on kuvata ja analysoida perusopetuksen työelämään tutustumisjaksoja Pohjoismaissa. Artikkeli keskittyy siihen, miten ja missä määrin perusopetuksen työelämään tutustumisjaksot on formalisoitu ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.