Literacy Skills as Local Intangible Capital : The History of a Rural Lending Library c. 1860–1920
Kotilainen, S. (2016). Literacy Skills as Local Intangible Capital : The History of a Rural Lending Library c. 1860–1920. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura. Studia Fennica Historica, 21. https://doi.org/10.21435/sfh.21
Julkaistu sarjassa
Studia Fennica HistoricaTekijät
Päivämäärä
2016Julkaisija
Suomalaisen Kirjallisuuden SeuraISBN
978-952-222-739-3ISSN Hae Julkaisufoorumista
1458-526XAsiasanat
funktionaalinen lukutaito Kannonkoski kansakoulut kansankirjastot Karstula Kinnula kollektiivibiografiat Saarijärvi Viitasaari vertailevat menetelmät 1860-1920 1800-luku 1900-Luku Keski-Suomi Kivijärvi Central Finland collective biographies comparative methods functional literacy intangible capital lending libraries literacy skills networks Nordic countries popular libraries lukkarit lukutaito kirjoitustaito mikrohistoria verkostot kirjastohistoria kirjastot maaseutu kylät kansanvalistus kirkon kasvatustoiminta kansallisuusaate fennomania kirjastonhoito historia kanttorit alkuopetus herätysliikkeet
Alkuperäislähde
https://oa.finlit.fi/site/books/10.21435/sfh.21/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/26312750
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
From religious instruction to school education: elementary education and the significance of ambulatory schools in rural Finland at the end of the 19th century
Kotilainen, Sofia (University of Helsinki, 2013) -
Yhteisöllisesti jaettu luku- ja kirjoitustaito : kollektiivibiografinen menetelmä luku- ja kirjoitustaidon historian tutkimuksessa
Kotilainen, Sofia (Kulttuurihistorian seura, 2022) -
Development of literacy in kindergarten and primary school
Leppänen, Ulla (Jyväskylän yliopisto, 2006) -
Lukemattomat mahdollisuudet -hanke aktivoi yleisiä kirjastoja tukemaan nuorten aikuisten lukutaitoa
Marttinen, Heta (FinRA ry, 2019)Lasten ja nuorten heikkenevä lukutaito on viime vuosina herättänyt huolta niin tieteellisessä kuin julkisessa keskustelussa. Herättelijöinä ovat toimineet ennen kaikkea Pisa-tutkimukset, jotka ovat raportoineet suomalaisnuorten ... -
Public libraries, literary art activities and social inclusion
Kleemola, Hanna (International Federation of Library Associations and Institutions (IFLA), 2019)This paper focuses on literary art activities in public libraries. The aim is to stimulate discussion on how literary art activities can promote socially sustainable development, a sense of community, and social inclusion. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.