Metsä- ja viljelysvarantojen estimointi miehittämättömästä lentolaitteesta
Tutkielman yhtenä tavoitteena oli ensin selventää spektrikuvantamista ja mihin se perustuu. Tutkielmassa on käyty läpi myös spektrikuvantamisen historiaa lyhyesti. Tutkielman isona osana on selvitetty, minkälaista tutkimusta on tehty spektrikuvantamisen saralla, ja mikä on tämän päivän sovelluskenttä. Tutkimuksessa keskityttiin selvittämään, kuinka hyvin onnistuu metsä- ja viljelysvarantojen selvittäminen kevyellä lentolaitteella vääräväri- ja spektrikameran keinoin. ohtopäätösosassa on pohdittu, kuinka hyvin tutkimuksessa onnistuttiin vastamaan tutkimuskysymyksiin, ja lisäksi on vertailtu spektrikameran tuomia uusia näkökulmia väärävärikuvaukseen.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28185]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Välimuistiolion tuottamisen keston huomioiva ennaltahaku
Sandström, Petri (2016)Web-teknologiat kehittyvät jatkuvasti ja samalla on nähtävissä suuntaus kohti enemmissä määrin dynaamisempaa ja yksilöidympää web-sisältöä. Yksilöidyn sisällön tuottamiseen vaaditaan tyypillisesti käyttäjän tunnistautuminen ... -
Integrating Docker to a Continuous Delivery pipeline : a pragmatic approach
Vase, Tuomas (2016)Docker on kevyt avoimen alustan sovellus, joka pystyy pakkaamaan sovelluksen kaikkien tarvittavien riippuvuuksien kanssa yhteen konttiin, ja tätä teknologiaa kutsutaan konttiteknologiaksi. Oikein käytettynä IT-ammattilaiset ... -
Selaimen sormenjälkitunnistamisen torjunta käyttöjärjestelmäavusteisella virtualisoinnilla
Moisio, Juha (2017)Selaimen sormenjälkitunnistaminen mahdollistaa käyttäjien seurannan käyttäjien yksityisyyttä luokkaavasti. Tutkielmassa selvitetään voidaanko käyttöjärjestelmäavusteisilla virtualisointiteknologioilla vastata selaimen ... -
Käyttäjälähtöisen muokattavuuden parantaminen Unity-pelimoottorilla tehdyissä peleissä
Paavolainen, Tero (2017)Tässä tutkimuksessa toteutettiin käyttäjälähtöistä muokattavuutta helpottava kirjasto Unity-pelimoottorille suunnittelutieteellisenä artefaktina. Artefaktia kehitettiin kolmen syklin ajan, joissa jokaisessa oli oma ... -
Terveydenhuollon alustat ja tekoäly
Vähäkainu, Petri; Neittaanmäki, Pekka (Jyväskylän yliopisto, 2018)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.