Vieraalla kielellä lukeminen : lukuprosessit tutkimuksen kohteena
Tekijät
Päivämäärä
1998Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Cloze-testi luetun ymmärtämisen mittarina 3. ja 4.-luokkalaisilla
Mäenpää, Miki; Radwan, Rami (2019)Tutkimuksessa tarkasteltiin, miten kehittämämme cloze-testi mittaa luetun ymmärtämistä 3.- 4. -luokkalaisilla. Tutkimus on osa Niilo Mäki Instituutin ReadDrama-hanketta, jossa tutkitaan lukuteatterin vaikuttavuutta ... -
Task-oriented reading efficiency : interplay of general cognitive ability, task demands, strategies and reading fluency
Hautala, Jarkko; Salmerón, Ladislao; Tolvanen, Asko; Loberg, Otto; Leppänen, Paavo (Springer, 2022)The associations among readers’ cognitive skills (general cognitive ability, reading skills, and attentional functioning), task demands (easy versus difficult questions), and process measures (total fixation time on relevant ... -
Role of on-screen visual stimuli reaction times, subcomponents of attention, and gender in RAN and reading fluency association.
Karantinou, Evgenia (2021)Rapid automatized naming (RAN) is the capacity to retrieve and fluently designate serially displayed stimuli, e.g. letters or objects. RAN, as a speeded task, is correlated with processing speed and reaction times. RAN is ... -
Kuullun ja luetun tekstin ymmärtämisstrategiat ja -vaikeudet peruskoulun kolmannella ja yhdeksännellä luokalla
Holopainen, Esko (University of Jyväskylä, 2003) -
Nuorten lukemisvaikeudet ja lukemiseen yhteydessä olevat tekijät kielessämme
Kairaluoma, Leila; Torppa, Minna; Aro, Mikko (Niilo Mäki Instituutti, 2017)Tutkimuksessa tarkasteltiin suomenkielisten nuorten lukutaitoa ja sen taustalla olevia kognitiivisia tekijöitä. Artikkeli on ilmestynyt lehdessä Scientific Studies of Reading otsikolla ”The nature of and factors related ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.