Yrityksen kriisi ja sen hallinta – Kriisin hallinta osana turvallisuusjohtamista matkailuyrityksessä
sisäministeriö
28.02.2011
Julkaisusarja:
Sisäasiainministeriön julkaisut 8/2011This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-491-648-6Tiivistelmä
Asiakkaat, yhteistyökumppanit ja työntekijät edellyttävät matkailuyritykseltä korkeatasoista
turvallisuusosaamista. Turvallisuushakuisuudesta on muodostunut yksi tärkeimmistä megatrendeistä
matkailussa. Elinkeinon jatkuvuuden varmistaminen on strateginen kysymys matkailusta riippuville alueille ja
yrityksille. Yrityksen ja organisaation tasolla turvallisuus on osa laatua. Matkailija tekee päätöksen kohteestaan
yhä useammin myös turvallisuustiedon ja turvallisuustilanteen perusteella mutta myös matkakohteeseen
liitetyn turvallisuusmielikuvan pohjalta.
turvallisuusosaamista. Turvallisuushakuisuudesta on muodostunut yksi tärkeimmistä megatrendeistä
matkailussa. Elinkeinon jatkuvuuden varmistaminen on strateginen kysymys matkailusta riippuville alueille ja
yrityksille. Yrityksen ja organisaation tasolla turvallisuus on osa laatua. Matkailija tekee päätöksen kohteestaan
yhä useammin myös turvallisuustiedon ja turvallisuustilanteen perusteella mutta myös matkakohteeseen
liitetyn turvallisuusmielikuvan pohjalta.