Enhancing the image of the public sector through marketing communication : Birmingham City Council, UK
Virtanen, Kaisu-Lotta (2008-05-07)
Virtanen, Kaisu-Lotta
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2008-05-07
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa
henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1214560869-3
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-1214560869-3
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli esitekirjasten luonti kahdelle kaupunkipuistolle; New Hall Valley Country Park:lle sekä Sheldon Country Park:lle. Puistot sijaitsevat Birminghamissa Iso- Britanniassa ja ovat kaupunginvaltuuston omistuksessa. Lähtökohtana esitekirjasille oli kaupunginvaltuuston tarve markkinoida kahta puistoaan kaupungin asukkaille ja näin saada enemmän kävijöitä sekä nostaa omaa arvoaan palvelujen tuottajana. Esitekirjaset tehtiin yhteistyössä monien tahojen kanssa kuten puistojen ystävien sekä kaupunginvaltuuston eri tahojen kanssa. Yhteistyön tarkoituksena oli keränä olennaista tietoa puistoista, kasata se yhteen ja näin luoda sisältö esikirjasille. Kirjasten luonnokset annettiin kaupunginvaltuuston markkinointiosastolle viimeisteltäväksi. Opinnäytetyön tuloksena syntyi kaksi informatiivista esitekirjasta, suuruudeltaan 12 sivua ja 14 sivua. Esitekirjaset ovat luonnoksia jotka sisältävät olennaista tietoa puistojen kasvillisuudesta, eläimistä, historiasta, tapahtumista sekä puistojen palveluista. Esitekirjaset palvelevat kaupunkilaisia ja julkaistuaan esitekirjaset tulevat yleiseen levitykseen koko Birminghamin alueelle. Perusteluna esitekirjasille opinnäytetyö pyrkii osoittamaan kuinka esitekirjaset voivat positiivisesti muuttaa kaupunginvaltuuston imagoa palveluiden tuottajana pitkällä aikatähtäimellä.