Etelä-Karjalan kuntien markkinoinnin haasteet 2020-luvulla
Hyvärinen, Anni (2023)
Hyvärinen, Anni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304115045
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202304115045
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin Etelä-Karjalan kuntien markkinoinnin haasteita 2020-luvulla. Kyseessä oli tunnistettavissa oleva haaste, johon haluttiin löytää vastauksia. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena opinnäytetyönä.
Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin empiirisenä puolistrukturoituna kyselytutkimuksena, joka lähetettiin Etelä-Karjalan kuntien markkinoinnista vastaaville tahoille. Tutkimus toteutettiin kartoittavana tutkimuksena, jonka tavoitteena oli etsiä näkökulmia tutkimuskysymyksiin ja mahdollisesti löytää uusia ilmiöitä kuntamarkkinoinnissa. Tutkimus toteutettiin joulukuun 2022 aikana.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin selvempi kuva Etelä-Karjalan kuntien markkinoinnin tilasta. Tuloksista voidaan päätellä kuntien markkinoinnin haasteiden olevan moninaisia, ja niiden ratkaisemiseen kaivataan ammattitaitoista markkinoinninasiantuntijaa. Lisäksi useilta kunnilta puuttuu markkinointisuunnitelma, joka voi osaltaan johtaa tuloksettomaan markkinointiin.
Opinnäytetyön tutkimusosuus toteutettiin empiirisenä puolistrukturoituna kyselytutkimuksena, joka lähetettiin Etelä-Karjalan kuntien markkinoinnista vastaaville tahoille. Tutkimus toteutettiin kartoittavana tutkimuksena, jonka tavoitteena oli etsiä näkökulmia tutkimuskysymyksiin ja mahdollisesti löytää uusia ilmiöitä kuntamarkkinoinnissa. Tutkimus toteutettiin joulukuun 2022 aikana.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksena saatiin selvempi kuva Etelä-Karjalan kuntien markkinoinnin tilasta. Tuloksista voidaan päätellä kuntien markkinoinnin haasteiden olevan moninaisia, ja niiden ratkaisemiseen kaivataan ammattitaitoista markkinoinninasiantuntijaa. Lisäksi useilta kunnilta puuttuu markkinointisuunnitelma, joka voi osaltaan johtaa tuloksettomaan markkinointiin.