Hevosalan palveluyrityksen toiminnan kehitys digitaalisen markkinoinnin keinoin
Ranttila, Suvi (2022)
Ranttila, Suvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022101821344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022101821344
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa hevosalan yrityksen näkyvyyttä tuottamalla toimeksiantajalle digitaaliseen markkinointiin perustuva markkinointisuunnitelma sekä toimeenpanna käytännön toimenpiteet markkinointisuunnitelmaan perustuen. Näiden toimenpiteiden avulla oli tavoitteena parantaa palvelujen löydettävyyttä, selventää palveluiden sisältöä eri kohderyhmille ja sen avulla hankkia uusia asiakkaita.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Vesseli-Talli Oy. Tämä hevosalan yritys tarjoaa pääasiallisesti monipuolisia ja laadukkaita yksityishevosten täysihoitopalveluita. Digitaalisen markkinointisuunnitelman avulla viestitään potentiaaliselle kohderyhmälle yrityksen palveluiden tarjontaa ja liiketoiminnan fokusta.
Opinnäytetyö koostui teoreettisesta osasta sekä käytännön toteutuksesta. Teoreettinen osa koostui digitaalisesta markkinointisuunnitelmasta, jonka toteutuksessa hyödynnettiin markkinoinnin teoriaa, alan kirjallisuutta ja digitaalisisia lähteitä. Käytännön toteutus tapahtui tekemällä markkinointisuunnitelman toimenpiteet yrityksen tuotantoympäristöön.
Digitaalisessa markkinointisuunnitelmassa on huomioitu uusien palveluiden sisällön kuvaaminen asiakaskohderyhmät huomioiden, eri asiakasryhmät ja markkinoinnin sähköiset kanavat.
Opinnäytetyön keskeisinä tuotoksina oli digitaalinen markkinointisuunnitelma, siihen liittyvä sosiaalisen median vuosikello sekä raportti digitaalisen markkinointisuunnitelman ensimmäisen vaiheen operatiivisen toteutuksen tuloksista.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa lukijalleen mahdollisuus hyödyntää sen sisältöä kokonaisuudessaan myös omassa hevosalan liiketoiminnassaan.
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Vesseli-Talli Oy. Tämä hevosalan yritys tarjoaa pääasiallisesti monipuolisia ja laadukkaita yksityishevosten täysihoitopalveluita. Digitaalisen markkinointisuunnitelman avulla viestitään potentiaaliselle kohderyhmälle yrityksen palveluiden tarjontaa ja liiketoiminnan fokusta.
Opinnäytetyö koostui teoreettisesta osasta sekä käytännön toteutuksesta. Teoreettinen osa koostui digitaalisesta markkinointisuunnitelmasta, jonka toteutuksessa hyödynnettiin markkinoinnin teoriaa, alan kirjallisuutta ja digitaalisisia lähteitä. Käytännön toteutus tapahtui tekemällä markkinointisuunnitelman toimenpiteet yrityksen tuotantoympäristöön.
Digitaalisessa markkinointisuunnitelmassa on huomioitu uusien palveluiden sisällön kuvaaminen asiakaskohderyhmät huomioiden, eri asiakasryhmät ja markkinoinnin sähköiset kanavat.
Opinnäytetyön keskeisinä tuotoksina oli digitaalinen markkinointisuunnitelma, siihen liittyvä sosiaalisen median vuosikello sekä raportti digitaalisen markkinointisuunnitelman ensimmäisen vaiheen operatiivisen toteutuksen tuloksista.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa lukijalleen mahdollisuus hyödyntää sen sisältöä kokonaisuudessaan myös omassa hevosalan liiketoiminnassaan.