Päijät-Hämeen avoimen kohtaamispaikkatoiminnan digitaalisten toimintojen kehittämistehtävä
Etola, Sara (2022)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113585
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113585
Tiivistelmä
Kehittämistehtävän tavoitteena oli kehittää digitaalisia vertaistukea tarjoavia kohtaamispaikkatoimintoja eri elämäntilanteissa ja eri paikoissa asuville perheille. Toimeksiantajana toimi Päijät-Hämeen hyvinvointiyhtymä ja se tehtiin Päijät-Hämeen kohtaamispaikkatoimijoiden verkostolle.
Kehittämistehtävä toteutettiin toimintatutkimuksena hyödyntäen palvelumuotoilun menetelmiä. Tutkimusmenetelmänä oli verkossa toteutetut kyselyt sekä workshopit ja kehittämistyössä käytettiin palvelumuotoilulle tyypillisiä kanvaaseja.
Tuloksena syntyi yhteistyössä toimijoiden ja asiakkaiden kanssa kehitettyä verkkoympäristöön sijoittuvaa kohtaamispaikkatoimintaa niin vanhemmille kuin lapsillekin. The aim of the development task was to develop digital places to meet and offer peer support for families living in various parts of Päijät-Häme region and going through different life situations. The development task was commissioned by Päijät-Häme Social and Healthcare Group and was done for the network of the meeting point providers at Päijät-Häme region.
The development task was produced as action research with using the methods of service design. Web based inquiries and workshops were used as research method. The development was done using different canvases typical for service design.
As a result, a web-based meeting points and activities for parents and children were created with the personnel and the parents.
Kehittämistehtävä toteutettiin toimintatutkimuksena hyödyntäen palvelumuotoilun menetelmiä. Tutkimusmenetelmänä oli verkossa toteutetut kyselyt sekä workshopit ja kehittämistyössä käytettiin palvelumuotoilulle tyypillisiä kanvaaseja.
Tuloksena syntyi yhteistyössä toimijoiden ja asiakkaiden kanssa kehitettyä verkkoympäristöön sijoittuvaa kohtaamispaikkatoimintaa niin vanhemmille kuin lapsillekin.
The development task was produced as action research with using the methods of service design. Web based inquiries and workshops were used as research method. The development was done using different canvases typical for service design.
As a result, a web-based meeting points and activities for parents and children were created with the personnel and the parents.