Myyntitunnelin kehittämissuunnitelma opiskelijakunta KOElle
Suorsa, Arttu (2022)
Suorsa, Arttu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159274
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159274
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe syntyi tutkijan ollessa toimeksiantajayhdistyksessä luottamustoimijana. Pandemian tuomien rajoitteiden takia opiskelijakuntien jäsenmäärä kehitys on laskussa.
Opinnäytetyön tavoite on luoda myyntitunnelin kehittämissuunnitelma toimeksiantajayhdistykselle, LAB- ammattikorkeakoulun opiskelijakunta KOElle. Tutkimus suoritetaan monimenetelmäisenä empiirisenä toiminnallisena tapaus tutkimuksena. Aineistoa tutkimukseen kerätään kyselytutkimuksella ja haastattelemalla vapaaehtoisia. Teoria käsittää asiakaslähtöisyyttä, digitaalista sisältö markkinointia ja myyntitunnelin rakennetta.
Opinnäytetyön päätutkimuskysymys oli, miten opiskelijakunnan myyntitunnelin sisältöä voidaan kehittää asiakaslähtöisemmäksi digitaalisen markkinoinnin avulla. Sisällön tulee olla tarpeeksi informoivaa myyntitunnelin oikeissa vaiheissa ja oikeissa digitaalisissa kanavissa.
Opinnäytetyön tavoite on luoda myyntitunnelin kehittämissuunnitelma toimeksiantajayhdistykselle, LAB- ammattikorkeakoulun opiskelijakunta KOElle. Tutkimus suoritetaan monimenetelmäisenä empiirisenä toiminnallisena tapaus tutkimuksena. Aineistoa tutkimukseen kerätään kyselytutkimuksella ja haastattelemalla vapaaehtoisia. Teoria käsittää asiakaslähtöisyyttä, digitaalista sisältö markkinointia ja myyntitunnelin rakennetta.
Opinnäytetyön päätutkimuskysymys oli, miten opiskelijakunnan myyntitunnelin sisältöä voidaan kehittää asiakaslähtöisemmäksi digitaalisen markkinoinnin avulla. Sisällön tulee olla tarpeeksi informoivaa myyntitunnelin oikeissa vaiheissa ja oikeissa digitaalisissa kanavissa.