Pedagogical goals presented in program cards: Youth Centre Marttinen
Lindström, Milla (2022)
Lindström, Milla
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204266062
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204266062
Tiivistelmä
The Youth Centre Marttinen is a part of the Finnish Youth Centre Network, which is the biggest school camp organizer in Finland. They are following their own the Youth Centres´ Pedagogical Approach and getting goals from the Youth Act (1285/2016). The Youth Centre Marttinen have created program cards for all their activities which includes pedagogical goals.
The commission was to examine more closely the way the pedagogical goals are presented in the program cards. There were five example cards which are the most popular activities with school camps.
The data was collected by conducting interviews with people who have previous working experience in the Youth Centre Marttinen. There were five interviews which were semi-structured and held with using online methods. All the interviews were recorded, transcripted and translated into English.
The main finding is that the current way of presenting the pedagogical goals is enough for professionals with a pedagogical background. However, the message from interviews were that the program cards are the most needed with seasonal staff and trainees, which may not have strong knowledge of pedagogical instructing styles and methods.
After the interviews, there are multiple suggestions for the Youth Centre Marttinen about how they can improve their way of presenting pedagogical goals. This same information can be adapted to other organizations too, depending on their needs. Nuorisokeskus Marttinen on osa Suomen nuorisokeskuksia, joka on Suomen suurin leirikoulujen järjestäjä. Suomen nuorisokeskukset noudattavat omaa nuorisokeskusten pedagogista työotetta ja tavoitteet tulevat Nuorisolaista (1285/2016). Nuorisokeskus Marttinen on luonut ohjelmakortit jokaisesta aktiviteetista, ja näissä korteissa mainitaan pedagogiset tavoitteet.
Tehtävänä oli tutkia tarkemmin, kuinka pedagogiset tavoitteet on esitetty ohjelmakorteissa. Apuna oli ohjelmakortit viidestä suosituimmasta aktiviteetista leirikoulujen parissa.
Tieto kerättiin haastattelemalla ihmisiä, joilla on aiempaa työkokemusta nuorisokeskus Marttisessa työskentelystä. Haastatteluja oli viisi ja ne olivat puolistrukturoituja ja toteutettu verkkoympäristöissä. Jokainen haastattelu nauhoitettiin, litteroitiin ja käännettiin englanniksi.
Päälöydös oli, että nykyinen tapa esittää pedagogiset tavoitteet on tarpeeksi ammattilaisille, joilla on pedagogista osaamista. Kuitenkin haastattelut toivat esille, että ohjelmakortteja tarvitsevat eniten kausiluonteiset ohjaajat ja harjoittelijat, joilla ei välttämättä ole vahvaa osaamista eri pedagogisista ohjaustyyleistä ja -tavoista.
Haastattelun jälkeen lopputulos on useita ehdotuksia, kuinka kehittää ohjelmakorttien pedagogisten tavoitteiden osiota. Samaa tietoa voi käyttää myös muut organisaatiot heidän tarpeidensa pohjalta.
The commission was to examine more closely the way the pedagogical goals are presented in the program cards. There were five example cards which are the most popular activities with school camps.
The data was collected by conducting interviews with people who have previous working experience in the Youth Centre Marttinen. There were five interviews which were semi-structured and held with using online methods. All the interviews were recorded, transcripted and translated into English.
The main finding is that the current way of presenting the pedagogical goals is enough for professionals with a pedagogical background. However, the message from interviews were that the program cards are the most needed with seasonal staff and trainees, which may not have strong knowledge of pedagogical instructing styles and methods.
After the interviews, there are multiple suggestions for the Youth Centre Marttinen about how they can improve their way of presenting pedagogical goals. This same information can be adapted to other organizations too, depending on their needs.
Tehtävänä oli tutkia tarkemmin, kuinka pedagogiset tavoitteet on esitetty ohjelmakorteissa. Apuna oli ohjelmakortit viidestä suosituimmasta aktiviteetista leirikoulujen parissa.
Tieto kerättiin haastattelemalla ihmisiä, joilla on aiempaa työkokemusta nuorisokeskus Marttisessa työskentelystä. Haastatteluja oli viisi ja ne olivat puolistrukturoituja ja toteutettu verkkoympäristöissä. Jokainen haastattelu nauhoitettiin, litteroitiin ja käännettiin englanniksi.
Päälöydös oli, että nykyinen tapa esittää pedagogiset tavoitteet on tarpeeksi ammattilaisille, joilla on pedagogista osaamista. Kuitenkin haastattelut toivat esille, että ohjelmakortteja tarvitsevat eniten kausiluonteiset ohjaajat ja harjoittelijat, joilla ei välttämättä ole vahvaa osaamista eri pedagogisista ohjaustyyleistä ja -tavoista.
Haastattelun jälkeen lopputulos on useita ehdotuksia, kuinka kehittää ohjelmakorttien pedagogisten tavoitteiden osiota. Samaa tietoa voi käyttää myös muut organisaatiot heidän tarpeidensa pohjalta.