Vaikuttavuusvideo : vaikuttavuusviestinnän palvelukonseptin kehittäminen
Muhonen, Aino Elina (2021)
Muhonen, Aino Elina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120423775
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120423775
Tiivistelmä
Vaikuttavuusvideo-hankkeessa on kehitetty toimeksiantajayritykselle AIknow Agency Oy:lle uutta palvelukonseptia, vaikuttavuusvideota, sekä sille markkinointikonseptia ja kumppanuuksia. Lisäksi on kehitetty toimeksiantajan ja verkoston osaamista vaikuttavuusviestinnässä ja sekä videopalvelun tuottamisessa, myynnissä ja markkinoinnissa.
Työ on toteutettu vuoden 2019 aikana kehittämistoimintana, jossa tutkimuksellinen tiedonhankinnan osuus on tukenut kehittämistyötä. Tiedon hankinnassa on käytetty monipuolisesti kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia menetelmiä sekä tekijän itsearviointia. Palvelun kehittämisessä on käytetty palvelumuotoilun menetelmiä, eritoten pilotointia. Lisäksi käytettiin verkostotoiminnan metodeja ja alustoja.
Hankkeen tuloksena on uusi vaikuttavuusviestinnän palvelukonsepti Vaikuttavuusvideo ja sen tuotanto- ja markkinointikonseptit sekä kumppanuudet. Vaikuttavuusviestinnän ja vaikuttavien videoiden tuotanto-osaaminen on vahvistunut sekä toimeksiantajalla että verkostolla. This project aimed to develop of a new service concept, Impact video, as well as a marketing concept and production partnerships to support it, for client AIknow Agency Oy. In addition, knowledge base of the client company and its network in impact communication and producing, selling and marketing impact video concept was developed.
This development project was implemented as hands-on development work during 2019. The research part supported the development work of the service concept and wise versa. As research methods, Qualitative and quantitative research methods as well as self-assessment were used. In the development of the service concept, methods of service design, especially piloting, were utilized. In addition, networking methods and platforms were utilized to develop partnerships and share knowledge.
As a result, a new service concept, Impact Video, was launched to the market and a marketing concept as well as partnerships developed for it. Expertise in impact communication and production of impactful videos has been strengthened.
Työ on toteutettu vuoden 2019 aikana kehittämistoimintana, jossa tutkimuksellinen tiedonhankinnan osuus on tukenut kehittämistyötä. Tiedon hankinnassa on käytetty monipuolisesti kvalitatiivisia ja kvantitatiivisia menetelmiä sekä tekijän itsearviointia. Palvelun kehittämisessä on käytetty palvelumuotoilun menetelmiä, eritoten pilotointia. Lisäksi käytettiin verkostotoiminnan metodeja ja alustoja.
Hankkeen tuloksena on uusi vaikuttavuusviestinnän palvelukonsepti Vaikuttavuusvideo ja sen tuotanto- ja markkinointikonseptit sekä kumppanuudet. Vaikuttavuusviestinnän ja vaikuttavien videoiden tuotanto-osaaminen on vahvistunut sekä toimeksiantajalla että verkostolla.
This development project was implemented as hands-on development work during 2019. The research part supported the development work of the service concept and wise versa. As research methods, Qualitative and quantitative research methods as well as self-assessment were used. In the development of the service concept, methods of service design, especially piloting, were utilized. In addition, networking methods and platforms were utilized to develop partnerships and share knowledge.
As a result, a new service concept, Impact Video, was launched to the market and a marketing concept as well as partnerships developed for it. Expertise in impact communication and production of impactful videos has been strengthened.