Laatukyselytutkimus puhtaanapidon yritysasiakkaille Case Lassila & Tikanoja
Willman, Jussi (2021)
Willman, Jussi
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521595
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112521595
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on puhtaanapidon laadun ja toimeksiantajan yri-tyskuvan selvittäminen sähköisenkyselyn avulla. Toimeksiantaja on Lassila & Tikanoja ja kyselyn kohteena toimeksiantajan pienemmät yritysasiakkaat. Tä-mänlaista opinnäytetyötä ei ole aiemmin tehty, eikä Lassila & Tikanojan sisällä ole samalle kohderyhmälle suunnattua laatukyselyä, joten työ on ainutlaatui-nen.
Teoria osuudessa on selvitetty puhtausalan laatua määritteleviä asioita, kuten kokonaislaatu, standardit ja puhtauden mittaaminen. Lisäksi toimeksiantajan mielenkiinnosta on selvitetty markkinoinnin ja yrityskuvan teoriaa.
Tutkimusmenetelmä on kahden hybridi, eli kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen yh-distelmä. Kyselyssä selvitetään numeroarvoin asiakkaiden paikallista laatua ja sanallisesti heidän yksityiskohtaisempia tuntemuksiaan asioita kohtaan.
Opinnäytetyön päätavoitteena on saavuttaa tärkeää ja ainutlaatuista tietoa Lassila & Tikanojan pk-yritysasiakkaiden paikallisesta laadusta ja tehdä kehi-tysideoita tämän tiedon perusteella. Toinen tavoite on tehdä kehitysideoita yri-tyskuvan ja markkinoinnin kohdentamiseksi pk-yritysasiakkaille.
Teoria osuudessa on selvitetty puhtausalan laatua määritteleviä asioita, kuten kokonaislaatu, standardit ja puhtauden mittaaminen. Lisäksi toimeksiantajan mielenkiinnosta on selvitetty markkinoinnin ja yrityskuvan teoriaa.
Tutkimusmenetelmä on kahden hybridi, eli kvalitatiivisen ja kvantitatiivisen yh-distelmä. Kyselyssä selvitetään numeroarvoin asiakkaiden paikallista laatua ja sanallisesti heidän yksityiskohtaisempia tuntemuksiaan asioita kohtaan.
Opinnäytetyön päätavoitteena on saavuttaa tärkeää ja ainutlaatuista tietoa Lassila & Tikanojan pk-yritysasiakkaiden paikallisesta laadusta ja tehdä kehi-tysideoita tämän tiedon perusteella. Toinen tavoite on tehdä kehitysideoita yri-tyskuvan ja markkinoinnin kohdentamiseksi pk-yritysasiakkaille.