Pelin suunnittelu ja toteutus Unreal Engine 4 - pelimoottorilla
Marjoniemi, Essi (2021)
Marjoniemi, Essi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112421511
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112421511
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa toimiva PC-peli Unreal Engine 4 -pelimoottoria käyttäen. Aluksi tutustuttiin Unreal Engine 4:ään ja muihin suosittuihin pelimoottoreihin, jonka jälkeen käsiteltiin pelisuunnittelua ja erilaisia pelikehityksen vaiheita yleisellä tasolla.
Opinnäytetyön yhteydessä kehitettiin demopeli, jonka suunnittelun ja toteuksen tapahtumia kuvailtiin lyhyesti. Työtä aloittaessa opinnäytetyön tekijällä ei ollut aikaisempaa kokemusta Unreal Engine 4 – pelimoottorin käytöstä. Lopputuloksena saatiin toimiva 3D-maailmaan sijoittuva tietokonepeli, jossa voi puhua pelihahmojen kanssa ja suorittaa yksinkertaisen tehtävän. The purpose of this thesis was to plan and create a functional PC game using the Unreal Engine 4 game engine. First, Unreal Engine 4 and other popular game engines were introduced briefly, followed by game design and various stages of game development in general.
In connection with the thesis, a demo game was developed, and it’s planning and developing described briefly. At the beginning of the work, the author had no previous experience in using the Unreal Engine 4 game engine. The end result was a working computer game set in a 3D world where you can talk to game characters and complete a simple quest.
Opinnäytetyön yhteydessä kehitettiin demopeli, jonka suunnittelun ja toteuksen tapahtumia kuvailtiin lyhyesti. Työtä aloittaessa opinnäytetyön tekijällä ei ollut aikaisempaa kokemusta Unreal Engine 4 – pelimoottorin käytöstä. Lopputuloksena saatiin toimiva 3D-maailmaan sijoittuva tietokonepeli, jossa voi puhua pelihahmojen kanssa ja suorittaa yksinkertaisen tehtävän.
In connection with the thesis, a demo game was developed, and it’s planning and developing described briefly. At the beginning of the work, the author had no previous experience in using the Unreal Engine 4 game engine. The end result was a working computer game set in a 3D world where you can talk to game characters and complete a simple quest.