Markkinointiviestinnän toimenpide-ehdotuksia LevelUp Oy:n tunnettuuden kasvattamiseksi
Salomaa, Rasmus (2021)
Salomaa, Rasmus
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112221139
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112221139
Tiivistelmä
LevelUp Oy:n hallituksen yhtenä asettamana tavoitteena oli LevelUp Oy:n tunnettuuden kasvattaminen markkinoinnin avulla. LevelUp Oy:llä ei ole käytössä digimarkkinointiviestintäsuunnitelmaa, joten suunnitelmalle on tarve, jotta yritys pystyy kasvattamaan omaa tunnettuuttaan. Toiminnallisen opinnäytetyön tarve oli tuottaa digimarkkinointiviestintäsuunnitelma LevelUp Oy:n tunnettuuden kasvattamiseksi. Lisäksi opinnäytetyön ohessa tuotettiin LevelUp Oy:lle markkinointiviestinnän vuosikellon runko.
Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa LevelUp Oy:tä tuottamaan johdonmukaisesti markkinointiviestintää erilaisissa digitaalisissa markkinointikanavissa. Johdonmukaisella markkinointiviestinnän suunnittelulla on tarkoitus tukea yrityksen tunnettuuden kasvattamista. LevelUp Oy pystyy nojaamaan tulevaisuudessa toiminnallisen opinnäytetyön kehittämisehdotuksiin rakentaessaan tulevaisuuden markkinointiviestintää.
Kehittämistyössä on hyödynnetty sekä teoriaa sekä aineiston keruun avulla saatuja tutkimustuloksia. Teoreettisen viitekehyksen avulla luotiin viitekehys, jonka avulla tulkittiin havainnoinnin, benchmarkkauksen sekä haastattelujen sisältöä. Haastatteluissa osallisena olivat yrityksen toimitusjohtaja sekä myynti- ja markkinointipäällikkö. Tavoitteina haastatteluissa oli selvittää yrityksen markkinointiviestinnän nykytilan kehityskohteita sekä mahdollisia tulevaisuuden näkökulmia ja trendejä B2B-alalla.
Havainnoinnissa ja benchmarkkauksessa selvitettiin, miten kilpailevat yritykset tekevät omissa sosiaa-lisen median kanavissa markkinointiviestintää ja kuinka usein. Lisäksi oli tarkoitus selvittää, millä markkinointiviestinnän keinoilla asiakas pyrittiin ohjaamaan yrityksen omille kotisivuille. Opinnäytetyön myötä valmistui tuotos, digimarkkinointiviestintäsuunnitelman vuosikellon runko sekä markkinointiviestinnän toimenpide-ehdotukset, pohjautuu teoriataustan kartoitukseen, havainnointiin, benchmarkkaukseen sekä haastatteluihin.
Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa LevelUp Oy:tä tuottamaan johdonmukaisesti markkinointiviestintää erilaisissa digitaalisissa markkinointikanavissa. Johdonmukaisella markkinointiviestinnän suunnittelulla on tarkoitus tukea yrityksen tunnettuuden kasvattamista. LevelUp Oy pystyy nojaamaan tulevaisuudessa toiminnallisen opinnäytetyön kehittämisehdotuksiin rakentaessaan tulevaisuuden markkinointiviestintää.
Kehittämistyössä on hyödynnetty sekä teoriaa sekä aineiston keruun avulla saatuja tutkimustuloksia. Teoreettisen viitekehyksen avulla luotiin viitekehys, jonka avulla tulkittiin havainnoinnin, benchmarkkauksen sekä haastattelujen sisältöä. Haastatteluissa osallisena olivat yrityksen toimitusjohtaja sekä myynti- ja markkinointipäällikkö. Tavoitteina haastatteluissa oli selvittää yrityksen markkinointiviestinnän nykytilan kehityskohteita sekä mahdollisia tulevaisuuden näkökulmia ja trendejä B2B-alalla.
Havainnoinnissa ja benchmarkkauksessa selvitettiin, miten kilpailevat yritykset tekevät omissa sosiaa-lisen median kanavissa markkinointiviestintää ja kuinka usein. Lisäksi oli tarkoitus selvittää, millä markkinointiviestinnän keinoilla asiakas pyrittiin ohjaamaan yrityksen omille kotisivuille. Opinnäytetyön myötä valmistui tuotos, digimarkkinointiviestintäsuunnitelman vuosikellon runko sekä markkinointiviestinnän toimenpide-ehdotukset, pohjautuu teoriataustan kartoitukseen, havainnointiin, benchmarkkaukseen sekä haastatteluihin.