Markkinointitutkimus Kanta-Hämeen hevosmatkailusta
Valtonen, Johanna (2021)
Valtonen, Johanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021083017226
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021083017226
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena on selvittää Kanta-Hämeen matkailusta kiinnostuneiden ihmisten mielikuvia hevosmatkailusta. Tarkoituksena on myös löytää keinoja, joilla voidaan paremmin markkinoida hevosmatkailuyrityksiä, sekä parantaa niiden tunnettuutta. Tutkimus suoritettiin määrällisenä, koska haluttiin saada mahdollisimman kattava käsitys ihmisten mielikuvista aiheeseen liittyen. Työn toimeksiantajana toimii hanke Kestävän hevosmatkailun tiekartta Kanta-Hämeessä. Tutkimus jakautuu kahteen osioon, jotka ovat teoreettinen ja empiirinen osio. Teoreettisessa osiossa tarkastellaan kotimaan hevosmatkailua, sekä selvitetään, millaista on hyvä ja kestävä matkailumarkkinointi. Empiirinen osuus keskittyy tutkimuksen suorittamiseen ja tulosten esittelyyn. Tutkimus suoritettiin huhti- toukokuussa 2021 avoimena Webropol-kyselynä ja siihen vastasi 108 henkilöä. Tämän jälkeen syvennytään tuloksien analysointiin. Tutkimuksen tulosten mukaan Kanta-Hämeestä löytyy kysyntää hevosalan matkailupalveluille. Mielikuvat hevosmatkailusta ovat valtaosin positiivisia ja Kanta-Häme on matkailijoille alueena tuttu. Suurimpina puutteina pidettiin puutteellista markkinointia ja yritysten vaikeaa löydettävyyttä.