Avaruuslentoja bussimatkan hinnalla : mainostoimistojen ja tuotantoyhtiöiden väliset haasteet liikkuvan kuvan tuotannon prosessissa
Lindroos, Jenna (2021)
Lindroos, Jenna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061015637
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön teoriaosuus kertoo digimarkkinoinnin osuudesta 2020-luvun mainonnassa. Liikkuva kuva on vallannut tilaa mainonnassa jo vuosia, eikä sen kasvu näytä hidastumisen merkkejä. Käyn läpi tärkeimpiä liikkuvan kuvan alustoja sekä niiden ominaisuuksia ja erityispiirteitä. Teoriaosuuden jälkeen pureudun ongelmiin, joita olen huomannut työskennellessäni liikkuvan kuvan tuotannoissa. Ongelmat liittyvät pääasiassa resurssien sekä prosessin kulun puutteelliseen ymmärrykseen.
Toteutin haastattelututkimuksen pidempään alalla olleiden kollegoiden, kuten mainonnan suunnittelijoiden, projektipäälliköiden, myyjien sekä tuotannon tekijöiden kesken. Pyrin selvittämään, miten eri osapuolet näkevät liikkuvan tuotannon ja mainostoimistojen välillä olevat tuotannolliset haasteet.
Opinnäytetyöni kokoaa yhteen liikkuvan kuvan tärkeimmät keinot, alustat sekä lainalaisuudet. Se pyrkii myös selvittämään, mitä voimme tehdä paremmin, jotta liikkuvan kuvan tuotannon prosessi olisi mahdollisimman selkeä ja ymmärrettävä kaikille markkinoinnin alalla työskenteleville.
Toteutin haastattelututkimuksen pidempään alalla olleiden kollegoiden, kuten mainonnan suunnittelijoiden, projektipäälliköiden, myyjien sekä tuotannon tekijöiden kesken. Pyrin selvittämään, miten eri osapuolet näkevät liikkuvan tuotannon ja mainostoimistojen välillä olevat tuotannolliset haasteet.
Opinnäytetyöni kokoaa yhteen liikkuvan kuvan tärkeimmät keinot, alustat sekä lainalaisuudet. Se pyrkii myös selvittämään, mitä voimme tehdä paremmin, jotta liikkuvan kuvan tuotannon prosessi olisi mahdollisimman selkeä ja ymmärrettävä kaikille markkinoinnin alalla työskenteleville.