Hevosopiston tapahtumatuotantoon liittyvät tallipalvelujen toiminnot ja niiden kehittäminen
Jämsä, Sanna (2021)
Jämsä, Sanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105209655
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105209655
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja Hevosopisto Oy halusi selvittää asiakkaidensa kokemuksia ja toiveita käyttäessään Hevospiston talli- ja hevospalveluita. Hevos- ja tallipalveluiden sekä näihin liittyvien toimintojen kehittäminen kuuluu Hevosopistolla isompaan kehittämiskokonaisuuteen sekä yrityksen strategiaan.
Tutkimuskysymyksenä oli asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen sekä uusien lisäpalveluiden tuottamisen kartoitus ja niiden tarpeen määrittäminen. Opinnäytetyön tarkoituksena on kirjallisuuteen ja nykyisiin käytänteisiin perustuen, kartoittaa kohdeyrityksen asiakkuuksien nykytila tekemällä asiakastyytyväisyyskysely. Yrityksen asiakaslähtöisen liiketoiminnan nykytilanteen selvittämiseen ja kehittämiseen käytetään opinnäytetyön tekijän omaa tietoutta ja kokemusta yrityksestä sekä yrityksen muun henkilöstön kanssa käytyjä keskusteluja ja haastatteluita.
Asiakaspalvelun parantamiseksi henkilöstön määrä täytyisi resursoida sen mukaan, että kaikki toiminnot saataisiin tehtyä niin kuin ne halutaan toteuttaa. Lisäpalveluiden lisääminen olisi tärkeä osa asiakaspalvelun parantamiseen ja asiakastyytyväisyyden lisäämiseen. Tämä tuli vahvasti asiakaskyselyssä ilmi.
Tutkimuskysymyksenä oli asiakaslähtöisen liiketoiminnan kehittäminen sekä uusien lisäpalveluiden tuottamisen kartoitus ja niiden tarpeen määrittäminen. Opinnäytetyön tarkoituksena on kirjallisuuteen ja nykyisiin käytänteisiin perustuen, kartoittaa kohdeyrityksen asiakkuuksien nykytila tekemällä asiakastyytyväisyyskysely. Yrityksen asiakaslähtöisen liiketoiminnan nykytilanteen selvittämiseen ja kehittämiseen käytetään opinnäytetyön tekijän omaa tietoutta ja kokemusta yrityksestä sekä yrityksen muun henkilöstön kanssa käytyjä keskusteluja ja haastatteluita.
Asiakaspalvelun parantamiseksi henkilöstön määrä täytyisi resursoida sen mukaan, että kaikki toiminnot saataisiin tehtyä niin kuin ne halutaan toteuttaa. Lisäpalveluiden lisääminen olisi tärkeä osa asiakaspalvelun parantamiseen ja asiakastyytyväisyyden lisäämiseen. Tämä tuli vahvasti asiakaskyselyssä ilmi.