Sähköinen uutiskirje yritysviestinnän välineenä
Kilkki, Saija (2021)
Kilkki, Saija
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179016
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105179016
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli lanseerata Suomen Hiusyrittäjille sähköinen uutiskirje sekä tuottaa uutiskirjesisältöä kymmenen ensimmäisen kirjeen verran. Opinnäytetyön tavoitteena oli, että toimeksiantaja saa uuden viestintäkanavan käyttöönsä, pystyy jatkamaan valmiin uutiskirjepohjan hyödyntämistä jatkossa sekä saa suuntaa ja ideoita viestintävälineen onnistuneeseen sisällöntuotantoon. Työn teoriaosuudessa käsiteltiin tavoitteellista yritysviestintää muun muassa vaikuttavan kirjoittamisen näkökulmasta sekä sitä, miten uutiskirjettä voidaan käyttää tällaisen viestinnän välineenä.
Työn toiminnallinen osuus sisälsi uutiskirjepohjan suunnittelemisen ja luomisen toimeksiantajan käyttämällä verkkoalustalla. Uutiskirjeen runko rakennettiin teoriaosuudessa esitetyn onnistuneen uutiskirjeen piirteiden pohjalta. Lisäksi laadittiin sisällöltään valmiiksi yhteensä kymmenen uutiskirjettä. Sisältö ideoitiin yhdessä toimeksiantajan kanssa ja suunniteltiin vastaamaan sekä lukijoiden että yhdistyksen toiveita. Uutiskirjeen ensisijainen tavoite oli asiakashankinta. Tavoitteita pyrittiin saavuttamaan sisältömarkkinoinnin sekä vaikuttavan kirjoittamisen keinoin. Kolme uutiskirjeistä julkaistiin opinnäytetyön laatimisen aikana. Opinnäytetyön myötä valmistuneista kirjeistä toimeksiantaja sai julkaistavaa materiaalia vuoden 2021 ajaksi.
Työn toiminnallinen osuus sisälsi uutiskirjepohjan suunnittelemisen ja luomisen toimeksiantajan käyttämällä verkkoalustalla. Uutiskirjeen runko rakennettiin teoriaosuudessa esitetyn onnistuneen uutiskirjeen piirteiden pohjalta. Lisäksi laadittiin sisällöltään valmiiksi yhteensä kymmenen uutiskirjettä. Sisältö ideoitiin yhdessä toimeksiantajan kanssa ja suunniteltiin vastaamaan sekä lukijoiden että yhdistyksen toiveita. Uutiskirjeen ensisijainen tavoite oli asiakashankinta. Tavoitteita pyrittiin saavuttamaan sisältömarkkinoinnin sekä vaikuttavan kirjoittamisen keinoin. Kolme uutiskirjeistä julkaistiin opinnäytetyön laatimisen aikana. Opinnäytetyön myötä valmistuneista kirjeistä toimeksiantaja sai julkaistavaa materiaalia vuoden 2021 ajaksi.