Kuvien ja automaattisesti tuotettujen videoiden tehokkuus Facebook-mainonnassa : case Music.Info Finland Oy
Jokinen, Antero (2021)
Jokinen, Antero
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036701
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036701
Tiivistelmä
Toimeksiantajalla oli tarve kehittää Facebook-mainontaansa hyödyntämällä kuvia ja videoita. Videoiden suosio sisältömarkkinoinnissa on noussut vuosien varrella, mutta videoiden tekeminen on usein työläs ja hankala prosessi. Toimeksiantaja halusi selvittää kuinka automaattisesti tuotettuja videoita voi hyödyntää Facebook-mainonnassa ja toimivatko ne tehokkaammin mainonnassa kuin kuvat. Kuvien ja automaattisesti tuotettujen videoiden tehokkuutta tutkittiin keräämällä laajasti tietoa tutkittavasta aiheesta ja tekemällä kaksi Facebook-mainoskampanjaa.