Markkinointisuunnitelma Spark Joensuulle
Homanen, Joose (2020)
Homanen, Joose
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102162355
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102162355
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma Joensuussa
sijaitsevalle opiskelijayrittäjyysyhteisö Spark Joensuulle. Opinnäytetyö toteutettiin
toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen toimeksiantaja oli Base camp –
Opiskelijayrittäjyysalustojen kehittäminen -hanke. Hanketta toteuttamassa ovat Kareliaammattikorkeakoulu ja Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa on käsitelty markkinoinnin teoriaa ja sosiaalisen median
kanavia. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös toiminnallisen opinnäytetyön
menetelmäkirjallisuutta. Lähdeaineisto koostuu tarkasti ja kriittisesti valitusta
kirjallisuudesta sekä sähköisistä lähteistä.
Opinnäytetyön produktina syntyi markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena oli lisätä
Spark Joensuun näkyvyyttä ja tunnettuutta sekä kehittää markkinointia sosiaalisessa
mediassa. Markkinointisuunnitelma piti sisällään konkreettisia markkinointikeinoja sekä
sisältövinkkejä valittuihin sosiaalisen median kanaviin. Produktiin on myös luotu vuosikello
helpottamaan markkinoinnin strategista suunnittelua. Markkinointisuunnitelmaa tulee
tarkastella vuosittain, ja sitä tulee myös kehittää toiminnan edetessä sekä markkinoinnin
trendien muuttuessa.
sijaitsevalle opiskelijayrittäjyysyhteisö Spark Joensuulle. Opinnäytetyö toteutettiin
toiminnallisena opinnäytetyönä ja sen toimeksiantaja oli Base camp –
Opiskelijayrittäjyysalustojen kehittäminen -hanke. Hanketta toteuttamassa ovat Kareliaammattikorkeakoulu ja Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riveria.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa on käsitelty markkinoinnin teoriaa ja sosiaalisen median
kanavia. Teoriaosuudessa käsiteltiin myös toiminnallisen opinnäytetyön
menetelmäkirjallisuutta. Lähdeaineisto koostuu tarkasti ja kriittisesti valitusta
kirjallisuudesta sekä sähköisistä lähteistä.
Opinnäytetyön produktina syntyi markkinointisuunnitelma, jonka tavoitteena oli lisätä
Spark Joensuun näkyvyyttä ja tunnettuutta sekä kehittää markkinointia sosiaalisessa
mediassa. Markkinointisuunnitelma piti sisällään konkreettisia markkinointikeinoja sekä
sisältövinkkejä valittuihin sosiaalisen median kanaviin. Produktiin on myös luotu vuosikello
helpottamaan markkinoinnin strategista suunnittelua. Markkinointisuunnitelmaa tulee
tarkastella vuosittain, ja sitä tulee myös kehittää toiminnan edetessä sekä markkinoinnin
trendien muuttuessa.