Yhteistyön kehittäminen : Case: DSV ja Yritys X
Harsunen, Jaakko (2021)
Harsunen, Jaakko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102011761
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102011761
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää ja tarkastella DSV:n ja pitkäaikaisen asiakasyrityksen välistä asiakassuhdetta. Kyseinen yritys on toimeksiantajayritykselle muista eroava asiakas ja heidän tilaus-toimitusketjussaan ollaan mukana lähes koko prosessin ajan. Työssä käsitellään myös asiakasyrityksen varastointiprosessia, sillä kyseinen prosessi on melko uusi.
Opinnäytetyön tavoitteena on sujuvoittaa asiakasyritys X:n kuljetusten hoitoa ja siihen liittyviä toimintatapoja päivittäen ne nykypäivään. Tavoitteisiin kuuluu myös yritysten välisen kommunikaation parantaminen ja varastointiprosessin kehittäminen. Lopussa on kuvattu opinnäytetyön eteneminen ja lähtökohdat.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kehitysehdotuksia asiakasyrityksen kuljetusten sujuvoittamiseen ja varastointiprosessin kehittämiseen liittyen. Kehitysehdotuksiin kuului esimerkiksi kuljetustilausten sähköistäminen ja varaston seurantajärjestelmän käyttöönotto.
Opinnäytetyön tavoitteena on sujuvoittaa asiakasyritys X:n kuljetusten hoitoa ja siihen liittyviä toimintatapoja päivittäen ne nykypäivään. Tavoitteisiin kuuluu myös yritysten välisen kommunikaation parantaminen ja varastointiprosessin kehittäminen. Lopussa on kuvattu opinnäytetyön eteneminen ja lähtökohdat.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi kehitysehdotuksia asiakasyrityksen kuljetusten sujuvoittamiseen ja varastointiprosessin kehittämiseen liittyen. Kehitysehdotuksiin kuului esimerkiksi kuljetustilausten sähköistäminen ja varaston seurantajärjestelmän käyttöönotto.