Markkinointi tärkeänä osana yritystoimintaa : Portaala Oy:n markkinoinnin kehittäminen
Rumpunen, Nea (2020)
Rumpunen, Nea
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829580
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121829580
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on markkinoinnin tärkeys yritystoiminnan näkökulmasta. Toimeksiantajana on turkulainen maanrakennusalan yritys Portaala Oy, jonka markkinointia halutaan kehittää. Opinnäytetyö tehtiin vuoden 2020 syksyllä.
Työn tavoitteena on vakuuttaa Portaala Oy:n yrittäjät siitä, että markkinointiin kannattaa käyttää resursseja. Työn teoriaosuudessa käsitellään markkinointia ja erilaisia sosiaalisen median kanavia sekä yritysten toimintaa niissä. Käytännön osuudessa luodaan Portaala Oy:lle sopivimmat sosiaalisen median kanavat sekä ohjeet niiden päivittämiseen.
Johtopäätöksenä todetaan, että markkinointi sosiaalisessa mediassa on kannattava tapa saada yritykselle lisää näkyvyyttä ja sitä kautta myös uusia asiakkaita. Markkinointi vaatii suunnittelua ja aikataulutusta, mutta nykypäivänä se on erittäin tärkeää ottaa osaksi yritystoimintaa. The topic of the thesis is the importance of marketing from the perspective of business. The client is the Turku-based civil engineering company Portaala Oy, whose marketing is to be developed. The thesis was done in autumn 2020.
The aim of the work is to convince Portaala Oy´s entrepreneurs that marketing is something where resources should be used. The theoretical part of the thesis deals with marketing and various social media channels as well as the activities of companies in them. In the practical part, the most suitable social media channels for Portaala Oy are created, as well as instructions for updating them.
In conclusion, marketing on social media is profitable way to gain more visibility for a company and thus also new customers. Marketing requires planning and scheduling, but today it is very important to incorporate it into your business.
Työn tavoitteena on vakuuttaa Portaala Oy:n yrittäjät siitä, että markkinointiin kannattaa käyttää resursseja. Työn teoriaosuudessa käsitellään markkinointia ja erilaisia sosiaalisen median kanavia sekä yritysten toimintaa niissä. Käytännön osuudessa luodaan Portaala Oy:lle sopivimmat sosiaalisen median kanavat sekä ohjeet niiden päivittämiseen.
Johtopäätöksenä todetaan, että markkinointi sosiaalisessa mediassa on kannattava tapa saada yritykselle lisää näkyvyyttä ja sitä kautta myös uusia asiakkaita. Markkinointi vaatii suunnittelua ja aikataulutusta, mutta nykypäivänä se on erittäin tärkeää ottaa osaksi yritystoimintaa.
The aim of the work is to convince Portaala Oy´s entrepreneurs that marketing is something where resources should be used. The theoretical part of the thesis deals with marketing and various social media channels as well as the activities of companies in them. In the practical part, the most suitable social media channels for Portaala Oy are created, as well as instructions for updating them.
In conclusion, marketing on social media is profitable way to gain more visibility for a company and thus also new customers. Marketing requires planning and scheduling, but today it is very important to incorporate it into your business.