Digital anpassning åt rätt håll : Gym1 lanserar en ny tjänst
Forsbäck, Jenny (2020)
Forsbäck, Jenny
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121428113
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121428113
Tiivistelmä
Yritysten kasvu verkossa, eteenkin verkkokauppa on kasvanut merkittävästi viime aikoina covid-19 pandemian takia. Tämän opinnäyetytön tarkoitus on tutkia online PT-palveluiden kysyntää Raaseporissa. Tarkoituksena on myös laatia markkinointisuunnitelma Gym1:in pt-online palveluista markkinatutkimuksen vastausten perusteella. Kohderyhmä on keskeinen työkalu markkinoinnin rakenteeseen liittyen koska nykyään on olemassa useita erilaisia digitaalisia markkinointikanavia ja siksi on myös tärkeää tunnistaa mihin tulisi kiinnittää eniten huomiota. Koska kuluttajien kehotetaan välttämään lähikontaktia, fyysisestä personal trainingista muodostuu ongelma. Tutkimuksen perusteena on tilanne, jossa henkilökohtaisesta personal trainingista tulee verkkopainoitteinen, joten fyysistä kontaktia ei tarvita. Tärkeänä osana opinnäytetyössä on kvantitatiivinen tutkimus, jossa tutkitaan online pt-palveluiden kysyntää. Tämän tutkimuksen otos koostuu yhteensä 252 vastauksesta, joista 210 vastanneista henkilöisä asuu Raaseporissa. Vastaukset on kerätty verkkokyselyllä aikavälillä 1.11-3.11. Yritykset käyttävät digitaalista markkinointia asiakassuhteiden luomiseen, tehdäkseen tavaramerkistä tunnetun, sekä lisätäkseen markkinaosuuksia. On olemassa erilaisia strategioita sekä digitaalisia markkinointikanavia, joilla yritykset voivat hoitaa markkinointinsa. Opinnäytetyön digitaalinen osuus käsittelee digitaalista markkinointia, isot mediakanavat kuten Instagram, Facebook, sekä miten markkinointi suoritetaan näiden avulla. Tutkimuksen perusteella pt-online palvelulla on kovasti kysyntää. Tulosten kautta voidaan kartoittaa kohderyhmät keiden osalta kiinnostus on kovin sekä mitkä digitaaliset markkinointikanavat käytetään eniten. Markkinointisuunnitelman strategiat, tarkoitukset sekä tavoitteet on saatu selville tutkimuksen kautta.