Laatukäsikirja yrityksen menestyksen avain
Fagerström, Tommi (2020)
Fagerström, Tommi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626397
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626397
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia laatukäsikirja omalle rakennusliikkeelle. Rakennusliikkeen toiminnan ja kilpailun kannalta on huomattu, että yhä suuremmassa roolissa on laatu, jota yritys tarjoaa. Laatukäsikirjalla vakuutetaan asiakkaat ja yhteistyökumppanit näyttämällä konkreettisesti yrityksen laadunvarmistaminen. Laatukäsikirjan liitteenä on myös Timpurin käsikirja, jolla pyritään saamaan kirvesmiehet tekemään yhtenäistä laatua. Timpurin käsikirja käsittää vain sisustusvaiheen eli pintamateriaalien asennukset, ei runkovaiheen töitä.
Opinnäytetyössä määritellään aluksi aiheeseen liittyvät tärkeimmät käsitteet ja rajataan aihetta opinnäytetyölle keskeisimpiin asioihin. Opinnäytetyö sisältää teoriaosan, jossa käsitellään laatukäsikirjaa varten tarvittavia asioita tarkemmin. Teoriaosan pohjalta on laadittu timpurin käsikirja, jota esitellään tarkemmin opinnäytetyön luvussa seitsemän.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Timpurin käsikirja, joka vastaa työtehtävissä ilmeneviin tarpeisiin.
Timpurin käsikirjassa katsotaan laatua asiakkaan näkökulmasta ja laadun kannalta tärkeimmissä rooleissa olevien toimintaa. Opinnäytetyöstä ja sen tuloksena syntyneestä käsikirjasta jokainen lukija saa tietoa siitä, mitä heidän tulisi asiakkaalle luoda. Lukija ymmärtää opinnäytetyön myötä, mikä merkitys laadulla on yrityksen ja asiakkaan näkökulmasta. Asiakkaiden tarpeiden täyttäminen laadukkaasti tuottaa yritykselle menestystä ja siitä syystä opinnäytetyöstä hyötyvät erityisesti alan yrittäjät.
Opinnäytetyössä määritellään aluksi aiheeseen liittyvät tärkeimmät käsitteet ja rajataan aihetta opinnäytetyölle keskeisimpiin asioihin. Opinnäytetyö sisältää teoriaosan, jossa käsitellään laatukäsikirjaa varten tarvittavia asioita tarkemmin. Teoriaosan pohjalta on laadittu timpurin käsikirja, jota esitellään tarkemmin opinnäytetyön luvussa seitsemän.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Timpurin käsikirja, joka vastaa työtehtävissä ilmeneviin tarpeisiin.
Timpurin käsikirjassa katsotaan laatua asiakkaan näkökulmasta ja laadun kannalta tärkeimmissä rooleissa olevien toimintaa. Opinnäytetyöstä ja sen tuloksena syntyneestä käsikirjasta jokainen lukija saa tietoa siitä, mitä heidän tulisi asiakkaalle luoda. Lukija ymmärtää opinnäytetyön myötä, mikä merkitys laadulla on yrityksen ja asiakkaan näkökulmasta. Asiakkaiden tarpeiden täyttäminen laadukkaasti tuottaa yritykselle menestystä ja siitä syystä opinnäytetyöstä hyötyvät erityisesti alan yrittäjät.