Australian markkinaselvitys, Case: FinnEasy Oy
Kultanen, Elisa (2020)
Kultanen, Elisa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120225630
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120225630
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin kartoitus Australian karjaharjamarkkinoista toimeksiantona FinnEasy Oy:lle. Opinnäytetyössä selvitettiin ja analysoitiin kohdemaan toimintaympäristöä, asiakkaita ja kilpailijoita FinnEasy Oy:n ja sen tuotteiden kannalta. Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa FinnEasy Oy:n johtoa Australian kansainvälistymisstrategiaa koskevassa päätöksenteossa selvittämällä kasvumahdollisuudet Australiassa.
Työssä on kaksiosainen teoriaosuus, joka antaa pohjan kolmiosaiselle empiriaosuudelle. Empiriaosuuden ensimmäisessä luvussa analysoidaan toimeksiantajayritystä. Toisessa luvussa analysoidaan Australian toimintaympäristöä ja kolmannessa luvussa selvitetään karjaharjamarkkinoita yleisesti, sekä asiakasanalyysin ja kilpailija-analyysin valossa. Opinnäytetyö toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena sekä kvalitatiivisena tutkimuksena. Tieto on näin ollen kerätty internetistä saatavilla olevien raporttien, tilastojen, artikkelien ja aiempien tutkimuksien osalta. Lisäksi työssä on haastateltu toimeksiantajayrityksen yhteyshenkilöitä, Suomen Suurlähetystön asiantuntijaa sekä Australiassa asuvia suomalaisia. Haastatteluista saatu tieto on osana empiriaosuutta.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksista syntyi monipuolinen katsaus Australian karjaharjamarkkinoille. Australia on maatalousmaa, joten FinnEasy Oy:n tuotteille on erittäin potentiaalinen markkinarako maassa. Maatalous kuitenkin houkuttelee maahan kilpailijoita, joten kilpailulta maassa ei vältytä. Australia on tänä vuonna kokenut merkittäviä maastopaloja, jotka ovat vähentäneet maassa karjan sekä karjatilojen määrää, mutta tulevaisuus näyttää valoisalta karjan määrän kasvulle.
FinnEasy Oy:n kannattaa ensimmäisenä etsiä Australiasta hyvä jälleenmyyjä, ja kohdistaa markkinointi Australian Itäiselle rannikolle, jossa karjatilallisia on eniten. Sopiva kilpailustrategia kannattaa selvittää tämän opinnäytetyön jatkotutkimuksella. This thesis was commissioned by the case company FinnEasy Oy to explore the Australian cattle brush market. The thesis examines and analyzes the target country’s operating environment, customers and competitors from the perspective of FinnEasy Oy and its product. The aim of the thesis was to help FinnEasy Oy’s management in decision-making regarding their internationalization strategy by finding out growth opportunities in Australia.
The theoretical framework of the thesis consists of two parts, which provide the basis for a three-part empirical section. The first chapter of empirical part analyzes the case company. The second chapter analyzes the Australian operating environment and the third chapter examines the cattle brush market both in general and in the light of customer analysis and competitor analysis. The thesis was carried out as a desk research as well as a qualitative research. Data was collected from reports, statistics, articles and previous studies available on the internet. In addition, the contact persons of the case company, an expert from the embassy of Finland and Finns living in Australia have been interviewed. The information obtained from the interviews is include in the empirical part.
The results of the thesis research provided a comprehensive overview of the Australian cattle brush market. Australia is an agricultural country, so FinnEasy Oy’s products have a very potential market niche in the country. However, agriculture attracts competitors to the country, so competition in the country cannot be avoided. In this year, Australia has experienced significant wildfires that have reduced the number of cows and farms. The future looks bright for an increase in livestock numbers.
FinnEasy Oy should be the first to look for good dealer in Australia, and focus its marketing on the East coast of Australia, where there are most livestock farmers. A suitable competition strategy should be determined by further research.
Työssä on kaksiosainen teoriaosuus, joka antaa pohjan kolmiosaiselle empiriaosuudelle. Empiriaosuuden ensimmäisessä luvussa analysoidaan toimeksiantajayritystä. Toisessa luvussa analysoidaan Australian toimintaympäristöä ja kolmannessa luvussa selvitetään karjaharjamarkkinoita yleisesti, sekä asiakasanalyysin ja kilpailija-analyysin valossa. Opinnäytetyö toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena sekä kvalitatiivisena tutkimuksena. Tieto on näin ollen kerätty internetistä saatavilla olevien raporttien, tilastojen, artikkelien ja aiempien tutkimuksien osalta. Lisäksi työssä on haastateltu toimeksiantajayrityksen yhteyshenkilöitä, Suomen Suurlähetystön asiantuntijaa sekä Australiassa asuvia suomalaisia. Haastatteluista saatu tieto on osana empiriaosuutta.
Opinnäytetyön tutkimuksen tuloksista syntyi monipuolinen katsaus Australian karjaharjamarkkinoille. Australia on maatalousmaa, joten FinnEasy Oy:n tuotteille on erittäin potentiaalinen markkinarako maassa. Maatalous kuitenkin houkuttelee maahan kilpailijoita, joten kilpailulta maassa ei vältytä. Australia on tänä vuonna kokenut merkittäviä maastopaloja, jotka ovat vähentäneet maassa karjan sekä karjatilojen määrää, mutta tulevaisuus näyttää valoisalta karjan määrän kasvulle.
FinnEasy Oy:n kannattaa ensimmäisenä etsiä Australiasta hyvä jälleenmyyjä, ja kohdistaa markkinointi Australian Itäiselle rannikolle, jossa karjatilallisia on eniten. Sopiva kilpailustrategia kannattaa selvittää tämän opinnäytetyön jatkotutkimuksella.
The theoretical framework of the thesis consists of two parts, which provide the basis for a three-part empirical section. The first chapter of empirical part analyzes the case company. The second chapter analyzes the Australian operating environment and the third chapter examines the cattle brush market both in general and in the light of customer analysis and competitor analysis. The thesis was carried out as a desk research as well as a qualitative research. Data was collected from reports, statistics, articles and previous studies available on the internet. In addition, the contact persons of the case company, an expert from the embassy of Finland and Finns living in Australia have been interviewed. The information obtained from the interviews is include in the empirical part.
The results of the thesis research provided a comprehensive overview of the Australian cattle brush market. Australia is an agricultural country, so FinnEasy Oy’s products have a very potential market niche in the country. However, agriculture attracts competitors to the country, so competition in the country cannot be avoided. In this year, Australia has experienced significant wildfires that have reduced the number of cows and farms. The future looks bright for an increase in livestock numbers.
FinnEasy Oy should be the first to look for good dealer in Australia, and focus its marketing on the East coast of Australia, where there are most livestock farmers. A suitable competition strategy should be determined by further research.