Olemassa olevan YouTube-kanavan kaupallistamisen edellytykset - Case Koneosasto
Salo, Janna (2020)
Salo, Janna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060316527
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060316527
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin olemassa olevan YouTube-kanavan kaupallistamisen edellytyksiä. Tutkimuksen kohteena tutkittiin Koneosasto-nimistä YouTube-kanavaa. Opinnäytetyön tuotoksena pyrittiin tuottamaan toimeksiantajayritys Mediaplane Oy:lle selvitys Koneosaston kaupallistamisen edellytyksistä niin, että toimeksiantajayritys pystyy käynnistämään kaupallistamistoimenpiteet Koneosastolle. Opinnäytetyö toteutettiin tapaustutkimuksena.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa tutkittiin kaupallistamisen työkaluja sekä kau-pallistamisprosessiin kuuluvia toimenpiteitä. Teoreettisessa osiossa paneuduttiin myös digitaaliseen markkinointiviestintään. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa toteutettiin viidelle yritykselle syvähaastattelu. Syvähaastatteluiden avulla pyrittiin selvittämään Koneosaston potentiaaliset asiakkaat, toimivin kaupallistamisvaihtoehto ja kilpailijat. Haastatteluissa tutkittiin myös haastateltavien mielipiteitä YouTubesta yrityksen markkinointiviestinnän kanavana. Teoreettisen ja empiirisen tutkimuksen pohjalta Koneosastolle luotiin kaupallistamisprosessi, jonka pohjalta kaupallistamistoimenpiteet voidaan toteuttaa.
Opinnäytetyön teoreettisessa osiossa tutkittiin kaupallistamisen työkaluja sekä kau-pallistamisprosessiin kuuluvia toimenpiteitä. Teoreettisessa osiossa paneuduttiin myös digitaaliseen markkinointiviestintään. Opinnäytetyön empiirisessä osiossa toteutettiin viidelle yritykselle syvähaastattelu. Syvähaastatteluiden avulla pyrittiin selvittämään Koneosaston potentiaaliset asiakkaat, toimivin kaupallistamisvaihtoehto ja kilpailijat. Haastatteluissa tutkittiin myös haastateltavien mielipiteitä YouTubesta yrityksen markkinointiviestinnän kanavana. Teoreettisen ja empiirisen tutkimuksen pohjalta Koneosastolle luotiin kaupallistamisprosessi, jonka pohjalta kaupallistamistoimenpiteet voidaan toteuttaa.