Pienen yrityksen brändäys ja visuaalinen suunnittelu
Lunden, Vivi (2020)
Lunden, Vivi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513354
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513354
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdytään brändäyksen perusteisiin. Tietoperustassa käsitellään brändäyksen fundamentaaleja ja tutkitaan brändin merkitystä liiketoiminnassa, millaisia kosketuspisteitä yrityksen ja asiakkaan välille syntyy ja kuinka niitä voidaan hyödyntää. Opinnäytetyössä käsitellään brändin muodostumista ja merkitystä myös psykologisesta näkökulmasta katsottuna ja siinä pohditaan, mitkä asiat vaikuttavat tunnesiteen muodostumiseen brändin ja kuluttajan välille. Työssä kerrotaan, missä tilanteessa yritykset hyötyvät brändin rakentamisesta tai sen uudistamisesta.
Opinnäytetyössä esitellään brändin rakentamisen vaiheita ja brändistrategiaa työkaluna. Siinä kuvaillaan mihin kysymyksiin yrityksen tulisi hakea vastauksia, kuinka se etenee strategiassaan ja suunnittelee kohderyhmäänsä puhuttelevan brändin. Työssä avataan, mitkä asiat puhuttelevat High End kuluttajia ja miten vaikuttaa ryhmän toiveisiin brändin suunnittelulla. Työssä tutkitaan vieraanvaraisuusalan merkittävimpiä trendejä, sekä leipomoalan lähitulevaisuuden näkymiä. Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltäviä asioita ovat myös visuaaliset brändin rakentamisen aiheet kuten värien ja typografian käyttö ja aistien monipuolinen merkitys.
Teoksessa esitellään yritys FAB Bakery, liikeidean visio ja arvot, sekä näiden pohjalta suunniteltu brändistrategia. Työssä avataan FAB Bakeryn kilpailija-analyysi, yrityksen olemassa olon syyt, sen tavoittelemat visuaaliset elementit, kohderyhmät ja esitellään sen bränd story.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda FAB Bakery yritykselle toimiva visuaalinen ilme, joka pohjautuu opinnäytetyössä käsiteltyihin faktoihin. Opinnäytetyössä luodaan yrityksen logo, nettisivut, typografia ja valitaan kanavat joita se hyödyntää. Työssä pohditaan FAB Bakeryn tulevaisuutta ja mahdollisuuksia, sekä analysoidaan opinnäytetyön tuotosta. Opinnäytetyö on toiminnallinen.
Opinnäytetyössä esitellään brändin rakentamisen vaiheita ja brändistrategiaa työkaluna. Siinä kuvaillaan mihin kysymyksiin yrityksen tulisi hakea vastauksia, kuinka se etenee strategiassaan ja suunnittelee kohderyhmäänsä puhuttelevan brändin. Työssä avataan, mitkä asiat puhuttelevat High End kuluttajia ja miten vaikuttaa ryhmän toiveisiin brändin suunnittelulla. Työssä tutkitaan vieraanvaraisuusalan merkittävimpiä trendejä, sekä leipomoalan lähitulevaisuuden näkymiä. Opinnäytetyön tietoperustassa käsiteltäviä asioita ovat myös visuaaliset brändin rakentamisen aiheet kuten värien ja typografian käyttö ja aistien monipuolinen merkitys.
Teoksessa esitellään yritys FAB Bakery, liikeidean visio ja arvot, sekä näiden pohjalta suunniteltu brändistrategia. Työssä avataan FAB Bakeryn kilpailija-analyysi, yrityksen olemassa olon syyt, sen tavoittelemat visuaaliset elementit, kohderyhmät ja esitellään sen bränd story.
Opinnäytetyön tavoitteena on luoda FAB Bakery yritykselle toimiva visuaalinen ilme, joka pohjautuu opinnäytetyössä käsiteltyihin faktoihin. Opinnäytetyössä luodaan yrityksen logo, nettisivut, typografia ja valitaan kanavat joita se hyödyntää. Työssä pohditaan FAB Bakeryn tulevaisuutta ja mahdollisuuksia, sekä analysoidaan opinnäytetyön tuotosta. Opinnäytetyö on toiminnallinen.