Oman oppijuuden ymmärtäminen ja sen suhde omaan harjoitteluun
Riihimäki, Katri (2020)
Riihimäki, Katri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052213115
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052213115
Tiivistelmä
Käsittelen opinnäytetyössäni oman oppijuuden löytämistä ja sen suhdetta omaan harjoitteluun. Miten se on vaikuttanut ja mikä on noussut itselleni tärkeäksi ja hyväksi tavaksi. Jotta osaisi harjoitella oikein, tulee oppijan tiedostaa ja tietää minkälainen oppija on. Tarkastelun kohteena opinnäytetyössä on behavioristinen- ja kognitiivinen oppimiskäsitys sekä kokemuksellinen oppiminen. Oppimiskäsitysten pohjalta käsittelen myös oppimistyylejä, joista mukaan valikoitui auditiivinen- sekä visuaalinen oppimistyyli. Oman oppijuuden löytäminen ja sen ymmärtäminen on perustana harjoittelun suunnittelulle sekä toteutukselle.
Käsittelen opinnäytetyöni teemoja oman oboensoiton opiskelun sekä yleisesti musiikinopiskelun kautta. Pedagogisesta näkökulmasta aihe on erittäin keskeinen. Musiikkipedagogin opinnoissa opiskelevana on ollut erittäin mielenkiintoista pureutua aiheeseen ja lisätä ymmärrystä siitä, kuinka tärkeä rooli myös opettajalla on oppimisen ja sen kautta harjoittelun suhteen.
Käsittelen opinnäytetyöni teemoja oman oboensoiton opiskelun sekä yleisesti musiikinopiskelun kautta. Pedagogisesta näkökulmasta aihe on erittäin keskeinen. Musiikkipedagogin opinnoissa opiskelevana on ollut erittäin mielenkiintoista pureutua aiheeseen ja lisätä ymmärrystä siitä, kuinka tärkeä rooli myös opettajalla on oppimisen ja sen kautta harjoittelun suhteen.