Ammatillinen kehittyminen asiakaspalvelijana
Paakki, Elina (2020)
Paakki, Elina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003314223
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003314223
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on kehittyä ammatillisesti ja ymmärtää, kuinka asiakaspalvelussa voidaan toimia paremmin ja asiakaskeskeisemmin. Opinnäytetyöntekijä osallistuu myös kampanjoiden suunnitteluun ja toteutukseen. Opinnäytetyö toteutetaan kahvilassa, jossa opinnäytetyöntekijä on töissä.
Opinnäytetyön kehittämistehtävä on toteuttaa kahvilan kampanjoiden suunnittelua ja toteutusta sekä kehittyä ammatillisesti asiakaspalvelijana. Tavoitteena opiskelijalla on oppia kampanjoiden suunnittelun prosessi sekä kehittyä sen tekemisessä itsenäiseksi.
Työ toteutetaan reflektiivisenä päiväkirjana10 viikon aikana 23.09.2019 – 29.11.2019. Jokaisen viikonpäätteeksi viikkoanalyysissa reflektoidaan valittua aihetta ammattikirjallisuuden avulla. Opinnäytetyöntekijä kehittää itseään asiakaspalvelijana reflektoinnin avulla.
Opinnäytetyön keskeisiä käsitteitä ovat markkinointi, asiakassuhteet, toimiva työyhteisö, palvelupolku, työtyytyväisyys, trendit, ruokahävikki, asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tietoa kampanjoiden kehittämiseen tulevaisuudessa. Opinnäytetyöntekijä kehittyi asiakaspalveluammatissaan ja sai uusia työkaluja tulevaisuuteen.
Opinnäytetyön kehittämistehtävä on toteuttaa kahvilan kampanjoiden suunnittelua ja toteutusta sekä kehittyä ammatillisesti asiakaspalvelijana. Tavoitteena opiskelijalla on oppia kampanjoiden suunnittelun prosessi sekä kehittyä sen tekemisessä itsenäiseksi.
Työ toteutetaan reflektiivisenä päiväkirjana10 viikon aikana 23.09.2019 – 29.11.2019. Jokaisen viikonpäätteeksi viikkoanalyysissa reflektoidaan valittua aihetta ammattikirjallisuuden avulla. Opinnäytetyöntekijä kehittää itseään asiakaspalvelijana reflektoinnin avulla.
Opinnäytetyön keskeisiä käsitteitä ovat markkinointi, asiakassuhteet, toimiva työyhteisö, palvelupolku, työtyytyväisyys, trendit, ruokahävikki, asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tietoa kampanjoiden kehittämiseen tulevaisuudessa. Opinnäytetyöntekijä kehittyi asiakaspalveluammatissaan ja sai uusia työkaluja tulevaisuuteen.