Verkkokaupan kehittäminen
Pesonen, Aino (2019)
Pesonen, Aino
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925471
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120925471
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Resta24-verkkokaupan kehittämistä asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Työ toteutettiin kuopiolaiselle Scanzon Group Finland Oy:lle, joka on tukkuverkkokauppa- ja maahantuontiyritys. Resta24 on Scanzonin verkkokauppa, joka myy hotelli-, catering- ja ravintola-alan yrityksille.
Opinnäytetyön tavoite on luoda ehdotuksia verkkokaupan kehittämiseen, jotka otetaan huomioon myös toista Scanzonin omistamaa verkkokauppaa kehittäessä. Nämä ehdotukset perustuvat havaintoihin nykyisestä verkkokaupasta ja haastatteluissa saatuihin asiakkaiden vastauksiin.
Työssä kerrotaan myös toimeksiantoyrityksestä ja sen tavoitteista. Tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen. Yrityksen asiakkaita haastateltiin heidän kokemuksistaan ja mielipiteistään verkkokaupasta. Lisäksi yrityksen nykyistä verkkokauppaa verrataan kahteen toiseen saman alan B2B- verkkokauppaan.
Opinnäytetyön tavoite on luoda ehdotuksia verkkokaupan kehittämiseen, jotka otetaan huomioon myös toista Scanzonin omistamaa verkkokauppaa kehittäessä. Nämä ehdotukset perustuvat havaintoihin nykyisestä verkkokaupasta ja haastatteluissa saatuihin asiakkaiden vastauksiin.
Työssä kerrotaan myös toimeksiantoyrityksestä ja sen tavoitteista. Tutkimusmenetelmä oli kvalitatiivinen. Yrityksen asiakkaita haastateltiin heidän kokemuksistaan ja mielipiteistään verkkokaupasta. Lisäksi yrityksen nykyistä verkkokauppaa verrataan kahteen toiseen saman alan B2B- verkkokauppaan.