Att skapa ett personligt brand inför ett politiskt val
Sveholm, Sharie (2019)
Sveholm, Sharie
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112221897
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112221897
Tiivistelmä
Tänä päivänä voidaan pitää henkilöbrändäystä edellytyksenä menestyvän uran luomiselle. Henkilöbrändäys tarkoittaa pääsääntöisesti esittelyä avainhenkilöille, jotka saattavat olla välttämättömiä onnistuneen uran kannalta. Ennen kaikkea henkilöbrändäys koostuu muiden käsityksistä. Oman henkilöbrändin kanssa työskenteleminen tarkoittaa esim. suhteiden luomista, ymmärrystä ja kyky hallita miten muut näkevät sinut sekä olemalla selkeä ja mieleenpainuva.
Tämän työn tarkoituksena on selittää lukijalle, kuinka luoda henkilöbrändi asiaankuuluvalla teorian avulla. Työn ensimmäisen osa koostuu asiankuuluvasta teoriasta, joka sisältää brändäyksen ja henkilöbrändäyksen sekä eri vaiheet henkilöbrändin vaikuttamiseksi.
Teorian tueksi, työssä esitetään myös haastattelun Maria Flemmichin kanssa, jolla on kokemusta markkinoinnista, brändäyksestä ja poliittisesta viestinnästä. Työn empiirinen osa koostuu käytännöllisestä työstä, miten itse toteuduin omaa henkilöbrändiäni eduskuntavaaleja varten.
Sovelletun teorian ja kvalitatiivisen haastattelun perusteella voidaan päätellä, että henkilöbrändini on toteutettu mallikkaasti. Voidaan todeta, että brändi on toteutettu oikeassa järjestyksessä ja olemme määritelleet olennaiset asiat sitä varten. Teorian mukaan, tulee määrittää itsensä ja kohderyhmänsä lisäksi myös visuaalisen kokonaisuuden sekä käytettävät kanavat. Haastattelun vastaaja korosti myös, että nämä ovat tärkeitä henkilöbrändin muodostamisessa poliittisia vaaleja varten. Tästä voidaan todeta, että opinnäytetyön käytännöllinen toteutus onnistui mallikkaasti sekä teorian että haastattelun pohjalta.
Tämän työn tarkoituksena on selittää lukijalle, kuinka luoda henkilöbrändi asiaankuuluvalla teorian avulla. Työn ensimmäisen osa koostuu asiankuuluvasta teoriasta, joka sisältää brändäyksen ja henkilöbrändäyksen sekä eri vaiheet henkilöbrändin vaikuttamiseksi.
Teorian tueksi, työssä esitetään myös haastattelun Maria Flemmichin kanssa, jolla on kokemusta markkinoinnista, brändäyksestä ja poliittisesta viestinnästä. Työn empiirinen osa koostuu käytännöllisestä työstä, miten itse toteuduin omaa henkilöbrändiäni eduskuntavaaleja varten.
Sovelletun teorian ja kvalitatiivisen haastattelun perusteella voidaan päätellä, että henkilöbrändini on toteutettu mallikkaasti. Voidaan todeta, että brändi on toteutettu oikeassa järjestyksessä ja olemme määritelleet olennaiset asiat sitä varten. Teorian mukaan, tulee määrittää itsensä ja kohderyhmänsä lisäksi myös visuaalisen kokonaisuuden sekä käytettävät kanavat. Haastattelun vastaaja korosti myös, että nämä ovat tärkeitä henkilöbrändin muodostamisessa poliittisia vaaleja varten. Tästä voidaan todeta, että opinnäytetyön käytännöllinen toteutus onnistui mallikkaasti sekä teorian että haastattelun pohjalta.