Verkkokaupan laajentaminen kansainvälisille markkinoille
Sorvari, Katariina (2019)
Sorvari, Katariina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019103020461
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019103020461
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kansainväliseen verkkokauppakäytettävyyteen sekä näkyvyyteen liittyviä ominaisuuksia. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Beautyko Oy. Kansainvälistyminen aloitettiin selvittämällä kansainvälistymisen merkitystä ja siihen liittyviä taustoja. Taustaselvityksen seurauksena selvitettiin verkkokaupan käytettävyyteen liittyviä ominaisuuksia, kun toimintaympäristönä on verkko. Edellytyksenä kansainvälisen kaupan toimivuudelle ovat lähtökohtaisesti kieleen, toimitukseen sekä maksuihin liittyvät yksityiskohdat. Kansainvälistymistä tarkasteltiin kohdemaiden ollessa Pohjoismaat: Norja, Ruotsi ja Tanska.
Tavoitteena oli luoda teoriataustan pohjalta kansainvälistymisstrategia keskittyen erityisesti vertailukehittämiseen. Vertailukehittämisanalyysien kohteena oli kolme kansainvälistä verkkokauppaa, niiden verkkokauppaominaisuuksien sekä hakukonenäkyvyyden mittaaminen. Vertailukehittämisanalyysien seurauksena saatiin lisätietoa siitä, miten toimeksiantaja voisi parantaa kansainvälistä hakukonenäkyvyyttä ja verkkokaupan käytettävyyttä. Teoriatausta käsitteli kansainvälistä liiketoimintaa, Pohjoismaita ja korealaista kosmetiikkaa. Digitaaliset markkinointikeinot näihin yhdistettynä muodostivat taustan, jonka pohjalta suunniteltiin yritykselle kansainvälistymisstrategia.
Tavoitteena oli luoda teoriataustan pohjalta kansainvälistymisstrategia keskittyen erityisesti vertailukehittämiseen. Vertailukehittämisanalyysien kohteena oli kolme kansainvälistä verkkokauppaa, niiden verkkokauppaominaisuuksien sekä hakukonenäkyvyyden mittaaminen. Vertailukehittämisanalyysien seurauksena saatiin lisätietoa siitä, miten toimeksiantaja voisi parantaa kansainvälistä hakukonenäkyvyyttä ja verkkokaupan käytettävyyttä. Teoriatausta käsitteli kansainvälistä liiketoimintaa, Pohjoismaita ja korealaista kosmetiikkaa. Digitaaliset markkinointikeinot näihin yhdistettynä muodostivat taustan, jonka pohjalta suunniteltiin yritykselle kansainvälistymisstrategia.