Huollon ajanvaraus
Laitinen, Henri (2019)
Laitinen, Henri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090418178
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019090418178
Tiivistelmä
Insinöörityössä selvitettiin LänsiAuto Espoon toimipisteen Toyota-merkkihuollon ajanvarauksen ongelmia ja luotiin ratkaisuja havaittuihin ongelmiin. Työssä esitellään ajanvaraus kokonaisuutena ja tämän jälkeen siirrytään tutkimukseen ja sen tuloksiin. Viimeisenä esitetään kehitysehdotukset havaittuihin ongelmiin.
Ajanvarauksen ongelmia selvitettiin niin asiakkaan kuin työntekijöidenkin näkökulmasta. Asiakkaiden kokemat ongelmakohdat selvitettiin heidän huoltokäyntiensä jälkeen jättämistään avoimista palautteista. Työntekijöiden kokemat ongelmat kerättiin haastattelemalla heitä.
Ajanvarauksen voidaan olettaa olevan toimipisteen Toyota-huollossa hyvällä tasolla, sillä avoimia palautteita kertyi 52 kappaletta ja vain 8 voidaan liittää ajanvaraukseen. Myös työntekijät kokevat ajanvarauksen olevan yleisesti hyvällä tasolla.
Ongelmakohtia löytyi kuitenkin useita, ja niiden seurauksena kehitettiin useita kehitysehdotuksia, joilla vastata ongelmiin. Kehitysehdotukset otetaan käyttöön toimipisteen Toyota- huollossa syksyn 2019 aikana.
Ajanvarauksen ongelmia selvitettiin niin asiakkaan kuin työntekijöidenkin näkökulmasta. Asiakkaiden kokemat ongelmakohdat selvitettiin heidän huoltokäyntiensä jälkeen jättämistään avoimista palautteista. Työntekijöiden kokemat ongelmat kerättiin haastattelemalla heitä.
Ajanvarauksen voidaan olettaa olevan toimipisteen Toyota-huollossa hyvällä tasolla, sillä avoimia palautteita kertyi 52 kappaletta ja vain 8 voidaan liittää ajanvaraukseen. Myös työntekijät kokevat ajanvarauksen olevan yleisesti hyvällä tasolla.
Ongelmakohtia löytyi kuitenkin useita, ja niiden seurauksena kehitettiin useita kehitysehdotuksia, joilla vastata ongelmiin. Kehitysehdotukset otetaan käyttöön toimipisteen Toyota- huollossa syksyn 2019 aikana.