Life-cycle of Talk online magazine in light of user statistics and effect on marketing : a case study on Turku University of Applied Science Communication Services
Goad, Malik; Woldegiorgis, Solomon (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Goad, Malik
Woldegiorgis, Solomon
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019070317623
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019070317623
Tiivistelmä
Turku University of Applied Sciences publishes an online magazine called Talk. Talk is an interactive online magazine which was launched on August 8, 2017 on the Turku University of Applied Sciences website. No thesis has yet been written about Talk online Magazine. Therefore, this thesis examines the life-cycle of Talk online magazine in the light of user statistics and the impact of the marketing efforts that have been initiated. This case study is being conducted for Turku University of Applied Sciences Communication Services.
The thesis is done by reviewing Talk online magazine analyzing and comparing Google Analytics, by researching website statistics and by looking at the indicators used in the study. The study analyzes the values of Google Analytics indicators that focus on the impact of the Talk online magazine’s features and effects on website traffic. The Talk website traffic was analyzed thoroughly for two weeks.
The Google Analytics tracking research of the website traffic demonstrated that Search Engine Optimization and marketing can make a visible change. As the number of marketing channels continue to grow, the number of new and returning visitors to the website also grows. The number of indicators selected for work increased at the time of the review.
On this basis, it is recommended that marketing channels should be utilized, and Search Engine Optimization should be enhanced. Talk-online magazine could easily utilize community’s social media presence of students and staff and share links back to Talk-online magazine. Besides, it is recommendable to update URLs to be more human and Search Engine readable and to consistently post articles in order to reach a wider audience. Turun ammattikorkeakoulu julkaisee verkkolehteä, jonka nimi on Talk. Talk on interaktiivinen verkkolehti, jonka julkaisu aloitetiin 8 elokuuta 2017 Turun ammattikorkeakoulun verkkosivuilla. Aikaisempia opinnäytetöitä ei ole vielä kirjoitettu Talk verkkolehdestä. Siksi tässäopinnäytetyössä tutkiaan Talk verkkolehden elinkaarta käyttäjien tilastojen valossa ja aloitettujen markkinointitoimenpiteiden vaikutusta. Tämä tapaustutkimus tehdän Turun ammattikorkeakoulun viestintäpalveluille.
Opinnäytetyö tehdään tarkastelemalla Talk verkkolehteä, analysoimalla ja vertaamalla googleanalytiikkaa, tutkimalla verkkosivuston tilastoja sekä tarkastelemalla tutkimuksessa käytettyjä indikaattoreita. Tutkimuksessa analysoidaan Google Analyticsin indikaattorien arvoja, joissa keskitytään Talk verkkolehden ominaisuuksien ja vaikutusten vaikutuksiin verkkosivujen liikenteessä kahden viikon ajan.
Verkkosivustoliikenteen Google Analyticsin seuranta osoitti, että hakukoneoptimointi ja markkinointi voivat tehdä näkyvän muutoksen. Markkinointikanavien määrän kasvaessa uusien ja palaavien kävijöiden määrät jatkoivat kasvuaan. Työhön valittujen indikaattoreiden määrä kasvoi tarkasteluajankohtana.
Tämän opinnäyttyön perusteella suositellaan, että markkinointikanavia hyödynnetään sekä parannetaan hakukoneoptimointia. Talk verkkolehti voi helposti hyödyntää yhteisön sosiaalisen median läsnäoloa opiskelijoiden ja henkilöstön joukossa ja jakaa linkkejä takaisin Talk verkkolehdelle. Lisäksi on suositeltavaa päivittää URL-osoitteet, jotta ne olisivat inhimillisempiä ja hakukoneen luettavissa sekä lähettämään jatkuvasti artikkeleita tavoittamaan laajempi yleisö.
The thesis is done by reviewing Talk online magazine analyzing and comparing Google Analytics, by researching website statistics and by looking at the indicators used in the study. The study analyzes the values of Google Analytics indicators that focus on the impact of the Talk online magazine’s features and effects on website traffic. The Talk website traffic was analyzed thoroughly for two weeks.
The Google Analytics tracking research of the website traffic demonstrated that Search Engine Optimization and marketing can make a visible change. As the number of marketing channels continue to grow, the number of new and returning visitors to the website also grows. The number of indicators selected for work increased at the time of the review.
On this basis, it is recommended that marketing channels should be utilized, and Search Engine Optimization should be enhanced. Talk-online magazine could easily utilize community’s social media presence of students and staff and share links back to Talk-online magazine. Besides, it is recommendable to update URLs to be more human and Search Engine readable and to consistently post articles in order to reach a wider audience.
Opinnäytetyö tehdään tarkastelemalla Talk verkkolehteä, analysoimalla ja vertaamalla googleanalytiikkaa, tutkimalla verkkosivuston tilastoja sekä tarkastelemalla tutkimuksessa käytettyjä indikaattoreita. Tutkimuksessa analysoidaan Google Analyticsin indikaattorien arvoja, joissa keskitytään Talk verkkolehden ominaisuuksien ja vaikutusten vaikutuksiin verkkosivujen liikenteessä kahden viikon ajan.
Verkkosivustoliikenteen Google Analyticsin seuranta osoitti, että hakukoneoptimointi ja markkinointi voivat tehdä näkyvän muutoksen. Markkinointikanavien määrän kasvaessa uusien ja palaavien kävijöiden määrät jatkoivat kasvuaan. Työhön valittujen indikaattoreiden määrä kasvoi tarkasteluajankohtana.
Tämän opinnäyttyön perusteella suositellaan, että markkinointikanavia hyödynnetään sekä parannetaan hakukoneoptimointia. Talk verkkolehti voi helposti hyödyntää yhteisön sosiaalisen median läsnäoloa opiskelijoiden ja henkilöstön joukossa ja jakaa linkkejä takaisin Talk verkkolehdelle. Lisäksi on suositeltavaa päivittää URL-osoitteet, jotta ne olisivat inhimillisempiä ja hakukoneen luettavissa sekä lähettämään jatkuvasti artikkeleita tavoittamaan laajempi yleisö.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
THE ART OF TALKING: creation of modules for an online course about intercultural communication
Ihalmo, Nathalie (2023)The aim of the development-oriented thesis was the production of three modules for a self-study online course about intercultural communication. The thesis work arose from the observation that by learning to communicate ... -
Sosiaaliset taidot & small talk : tulkin arjessa
Falk, Pirjo (2021)Sosiaalinen älykkyys- ja taidot sekä niiden merkitys ovat nousseet työelämässä kongitiivisten taitojen rinnalla yhdeksi tärkeimmistä taidoista. Viittomakielen tulkin työssä sosiaalisia taitoja tarvitaan ihmisten välisessä ... -
Talking With Young Men: How to Constructively Discuss Interactions through Gender Identity : A conversation workshop guiding through sensitive topics
Pankakoski, Anniina; Huhtamäki, Rosa (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)This thesis will explore the topic of gender identity with a focus on masculinity and on how to discuss, construct and promote positive dialogue in client work with young men. The objective is to discover what kinds of ...