B2B-myyntityökalujen päivitys Globe Hope Oy:llä
Rajala, Iida (2019)
Rajala, Iida
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052110967
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052110967
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli uuden B2B-tarjouspohjan suunnittelu ja toteutus sekä myyntituotteiden valokuvaus ja arkistointi Globe Hope Oy:lle. Lisäksi tavoitteena oli selvittää Globe Hopen arvojen vaikutusta yritysasiakkaiden ostopäätöksiin.
Globe Hope Oy on suomalainen designyritys, jonka tuotteet valmiste-taan kierrätys- ja ylijäämämateriaaleista. Yrityksen painopiste on B2B-myynnissä ja ideologiassa kiteytyy ekologisuus, eettisyys ja esteettisyys. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään kestävää muotoilua, kierto-taloutta, B2B-markkinointia sekä palvelumuotoilua yleisesti.
Opinnäytetyö toteutettiin yrityksessä työskentelyn ohessa keväällä 2019. Tavoitteena oli selkeyttää ja helpottaa Globe Hopen yritysmyyn-tiä kehittämällä visuaalisesti ja informatiivisesti toimiva tarjouspohja yritysmyyjien käyttöön. Menetelmänä käytettiin haastatteluja, havain-nointia, asiakastyytyväisyyskyselyä sekä aineiston valokuvaamista.
Uusi B2B-tarjouspohja muotoutui PowerPoint-versioksi toimeksianta-jan toiveesta. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia hyödynnettiin tar-jouspohjan informatiivisuutta suunniteltaessa. Kyselyn mukaan yrityk-sen arvot olivat suuressa roolissa ostopäätöstä ja toimittajaa valitessa, joten arvot nostettiin esille jo tarjouspohjaan. Yrityksen käyttöön val-mistui lisäksi yli 30 kuvan kuvapankki yritysmyynnin tukimateriaaliksi. Kuvapankin avulla tarjouspohja on helposti muokattavissa.
Globe Hope Oy on suomalainen designyritys, jonka tuotteet valmiste-taan kierrätys- ja ylijäämämateriaaleista. Yrityksen painopiste on B2B-myynnissä ja ideologiassa kiteytyy ekologisuus, eettisyys ja esteettisyys. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään kestävää muotoilua, kierto-taloutta, B2B-markkinointia sekä palvelumuotoilua yleisesti.
Opinnäytetyö toteutettiin yrityksessä työskentelyn ohessa keväällä 2019. Tavoitteena oli selkeyttää ja helpottaa Globe Hopen yritysmyyn-tiä kehittämällä visuaalisesti ja informatiivisesti toimiva tarjouspohja yritysmyyjien käyttöön. Menetelmänä käytettiin haastatteluja, havain-nointia, asiakastyytyväisyyskyselyä sekä aineiston valokuvaamista.
Uusi B2B-tarjouspohja muotoutui PowerPoint-versioksi toimeksianta-jan toiveesta. Asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia hyödynnettiin tar-jouspohjan informatiivisuutta suunniteltaessa. Kyselyn mukaan yrityk-sen arvot olivat suuressa roolissa ostopäätöstä ja toimittajaa valitessa, joten arvot nostettiin esille jo tarjouspohjaan. Yrityksen käyttöön val-mistui lisäksi yli 30 kuvan kuvapankki yritysmyynnin tukimateriaaliksi. Kuvapankin avulla tarjouspohja on helposti muokattavissa.