Digitaalisen liiketoiminnan konsepti
Kataja, Erik (2019)
Kataja, Erik
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904034324
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904034324
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee matkailuun ja turismiin liittyvää digitaalisen liiketoiminnan konseptia. Opinnäytetyön tarkoituksena on avata sen lukijalle aiheen ympärillä olevia käsitteitä, sekä kertoa kuinka käytännössä opinnäytetyössä kuvattu digitaalisen liiketoiminnan konsepti toteutettaisiin.
Tietopohjan lisäksi tämä opinnäytetyö sisältää empiirisen osion missä kuvailen tarkemmin itse liiketoiminnan konseptia, sekä tarkastelen, minkälaisia vastaavanlaisia sovelluksia tai palveluita on jo olemassa. Tätä opinnäytetyötä varten tehtiin myös kysely, jonka avulla kartoitettiin konseptin kohderyhmän, eli turistien, kiinnostuksenkohteita matkustaessa. Viimeisenä osana opinnäytetyössä on pohdinta, jossa pohdin muun muassa digitalisaatiota ja siihen liittyviä ilmiöitä, sekä tämän opinnäytetyön konseptin mahdollisuuksia globaalissa markkinaympäristössä.
Tietopohjan lisäksi tämä opinnäytetyö sisältää empiirisen osion missä kuvailen tarkemmin itse liiketoiminnan konseptia, sekä tarkastelen, minkälaisia vastaavanlaisia sovelluksia tai palveluita on jo olemassa. Tätä opinnäytetyötä varten tehtiin myös kysely, jonka avulla kartoitettiin konseptin kohderyhmän, eli turistien, kiinnostuksenkohteita matkustaessa. Viimeisenä osana opinnäytetyössä on pohdinta, jossa pohdin muun muassa digitalisaatiota ja siihen liittyviä ilmiöitä, sekä tämän opinnäytetyön konseptin mahdollisuuksia globaalissa markkinaympäristössä.