Verkkoympäristössä toteutettu keikkaharjoitus
Ahti, Eero; Kallio, Urho (2019)
Ahti, Eero
Kallio, Urho
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904024214
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904024214
Tiivistelmä
Opinnäytetyönämme tuotimme Moodle-verkkoalustalle keikkaharjoituksen opiskelijoille. Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Harjoitus on suunnattu 5 tai 6 periodilla oleville opiskelijoille tukemaan harjoitteluun lähtöä. Työn tavoitteena oli luoda harjoitus, joka kertaa koulun aikana opittuja asioita ja harjoituksessa kokonaisuuksia yhdistelemällä pääsee parhaimpaan lopputulokseen.
Opinnäytetyön vaiheisiin kuului olennaisena osana teoreettisen viitekehyksen kokoaminen pohjaksi. Tietoperustassa käsittelemme verkko-opetusta, sen hyötyjä ja haittoja. Verkko-opetuksen oppeja käyttäen suunnittelimme produktin moodle-alustalle. Produktin luonti koostui tarkoin käsikirjoitetusta poliisin tehtävästä, jonka jälkeen kuvasimme ja äänitimme produktiin tarvittavat ääni, kuva ja videotallenteet. Tämän jälkeen materiaali editoitiin ja siirrettiin produktin moodleen tukemaan tehtävän käsikirjoitusta.
Harjoituksen valmistuttua keräsimme testiryhmän, joka koe ponnisti testimme ja heidän palautteensa pohjalta teimme harjoitukseen tarvittavia muutoksia. Testin palautteen perusteella luomamme harjoitus on kuitenkin yksimielisesti testiryhmän mukaan tarpeellinen.
Opinnäytetyön vaiheisiin kuului olennaisena osana teoreettisen viitekehyksen kokoaminen pohjaksi. Tietoperustassa käsittelemme verkko-opetusta, sen hyötyjä ja haittoja. Verkko-opetuksen oppeja käyttäen suunnittelimme produktin moodle-alustalle. Produktin luonti koostui tarkoin käsikirjoitetusta poliisin tehtävästä, jonka jälkeen kuvasimme ja äänitimme produktiin tarvittavat ääni, kuva ja videotallenteet. Tämän jälkeen materiaali editoitiin ja siirrettiin produktin moodleen tukemaan tehtävän käsikirjoitusta.
Harjoituksen valmistuttua keräsimme testiryhmän, joka koe ponnisti testimme ja heidän palautteensa pohjalta teimme harjoitukseen tarvittavia muutoksia. Testin palautteen perusteella luomamme harjoitus on kuitenkin yksimielisesti testiryhmän mukaan tarpeellinen.