Hyvinvointipalvelun markkinoinnin kehittäminen
Sopanen, Teemu (2019)
Sopanen, Teemu
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904014106
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201904014106
Tiivistelmä
Tämän opinnäytteen tavoitteena on luoda LAMK Sportsille selkeä kuva siitä, miten palveluiden kohderyhmä kokee LAMK Sportsin markkinoinnin tällä hetkellä ja millaisen markkinoinnin he kokevat toimivana.
Teoriaosuudessa määritellään, millaisia markkinointistrategioita on, miten SWOT- analyysiä voidaan hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja mitä on markkinoinnin kehittäminen. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään palveluita, palveluiden markkinointia, markkinointia nonprofit-organisaatiossa, sosiaalisen median markkinointia sekä videomarkkinointia. Teoriaosuus on laadittu hyödyntäen laajasti erilaisia kirjallisia ja elektronisia lähteitä. Toiminnallisessa osassa esitellään menetelmät, joilla aineistoa on hankittu ja miten tulokset ovat syntyneet.
Kerättyjen aineistojen pohjalta opinnäytetyön tuloksena syntyi SWOT-analyysi sekä laaja markkinoinnin ja sen kehittämisen opas LAMK Sportsille.
Tämän opinnäytetyön tuloksien avulla LAMK Sports pystyy kehittämään markkinointi-ansa nykyaikaisemmaksi ja hyödyntämään uusia menetelmiä kasvattaakseen tunnettavuutta sekä asiakasmäärää.
Teoriaosuudessa määritellään, millaisia markkinointistrategioita on, miten SWOT- analyysiä voidaan hyödyntää markkinoinnin kehittämisessä ja mitä on markkinoinnin kehittäminen. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään palveluita, palveluiden markkinointia, markkinointia nonprofit-organisaatiossa, sosiaalisen median markkinointia sekä videomarkkinointia. Teoriaosuus on laadittu hyödyntäen laajasti erilaisia kirjallisia ja elektronisia lähteitä. Toiminnallisessa osassa esitellään menetelmät, joilla aineistoa on hankittu ja miten tulokset ovat syntyneet.
Kerättyjen aineistojen pohjalta opinnäytetyön tuloksena syntyi SWOT-analyysi sekä laaja markkinoinnin ja sen kehittämisen opas LAMK Sportsille.
Tämän opinnäytetyön tuloksien avulla LAMK Sports pystyy kehittämään markkinointi-ansa nykyaikaisemmaksi ja hyödyntämään uusia menetelmiä kasvattaakseen tunnettavuutta sekä asiakasmäärää.