Kuninkaan Kruunu : Lautapelin pelihahmojen suunnittelu pelaajan eläytymiskokemuksen kannalta
Silakka, Ila (2019)
Silakka, Ila
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903203504
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903203504
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä suunnittelen ja kuvitan 4 pelihahmoa
Kuninkaan Kruunu -nimiseen lautapeliin
ottaen huomioon pelaajien kyvyn samaistua ja eläytyä
näihin hahmoihin. Samalla tutkin, miten pelihahmojen
sukupuoli vaikuttaa niiden suunnitteluun ja
esittämiseen. Tutkin sukupuolirooleja saduissa sekä
peleissä ja sovellan oppimaani tämän pelin hahmosuunnittelussa.
Kuninkaan Kruunu perustuu aikaisemmin
toteutetulle lautapelille, jonka ideasta
kehittyi uusi versio tämän opinnäytetyön myötä.
Opinnäytetyössäni pyrin pohjustamaan Kuninkaan
Kruunu -lautapelin ideaa sen hahmojen kautta niin,
että lautapelin voi myöhemmin kuvittaa loppuun ja
mahdollisesti julkaista. Teknisenä tavoitteenani on
tutustua digikuvittamiseen Adobe Photoshopia ja
piirtopöytää välineinä käyttäen.
Kuninkaan Kruunu -nimiseen lautapeliin
ottaen huomioon pelaajien kyvyn samaistua ja eläytyä
näihin hahmoihin. Samalla tutkin, miten pelihahmojen
sukupuoli vaikuttaa niiden suunnitteluun ja
esittämiseen. Tutkin sukupuolirooleja saduissa sekä
peleissä ja sovellan oppimaani tämän pelin hahmosuunnittelussa.
Kuninkaan Kruunu perustuu aikaisemmin
toteutetulle lautapelille, jonka ideasta
kehittyi uusi versio tämän opinnäytetyön myötä.
Opinnäytetyössäni pyrin pohjustamaan Kuninkaan
Kruunu -lautapelin ideaa sen hahmojen kautta niin,
että lautapelin voi myöhemmin kuvittaa loppuun ja
mahdollisesti julkaista. Teknisenä tavoitteenani on
tutustua digikuvittamiseen Adobe Photoshopia ja
piirtopöytää välineinä käyttäen.