Markkinointisuunnitelma sisustusalan yritykselle
Siitarinen, Mia (2019)
Siitarinen, Mia
2019
Kaikki oikeudet pidätetään
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903142954
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201903142954
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä markkinointisuunnitelman eri vaiheisiin sekä toimintatapoihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelmia sisustustuotteita myyvälle yritykselle. Näiden toimintatapojen kautta perehdyttiin itse yrityksen markkinointitapoihin.
Opinnäytetyössä on teoriaosuus, jossa käydään läpi markkinointisuunnitelman eri vaiheita. Teoriaosuudessa perehdytään markkinoinnin tavoitteisiin, kohderyhmiin sekä kilpailukeinoihin. Tekstin kappaleissa on mietitty markkinointitapoja sekä pyritty keskittymään juuri tämän yrityksen näkökulmiin.
Markkinointisuunnitelman ohella tehtiin kysely, joka liittyi sisustusalan yritykseen. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa sisustustuotteiden kysyntää sekä selvittää verkkokaupan kannattavuutta, koska yritys tulee aloittamaan toimintansa ensin verkkokauppana. Opinnäytetyön tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota voidaan hyödyntää liiketoiminnan perustamisvaiheessa.
Opinnäytetyössä on teoriaosuus, jossa käydään läpi markkinointisuunnitelman eri vaiheita. Teoriaosuudessa perehdytään markkinoinnin tavoitteisiin, kohderyhmiin sekä kilpailukeinoihin. Tekstin kappaleissa on mietitty markkinointitapoja sekä pyritty keskittymään juuri tämän yrityksen näkökulmiin.
Markkinointisuunnitelman ohella tehtiin kysely, joka liittyi sisustusalan yritykseen. Kyselyn tarkoituksena oli kartoittaa sisustustuotteiden kysyntää sekä selvittää verkkokaupan kannattavuutta, koska yritys tulee aloittamaan toimintansa ensin verkkokauppana. Opinnäytetyön tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota voidaan hyödyntää liiketoiminnan perustamisvaiheessa.