Lemmikkienhoitopalvelun kehittäminen ja markkinointi
Vuorentausta, Emilia (2018)
Vuorentausta, Emilia
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120520265
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120520265
Tiivistelmä
Jakamistalous on jatkuvasti yleistyvä elämäntapa sekä kaupankäynnin väline. Asuntojen ja autojen jakamisesta ollaan hiljalleen siirtymässä monien muidenkin asioiden jakamiseen, joista yksi ovat lemmikkieläimet. Kaikilla ei ole yhtälaisia mahdollisuuksia lemmikkien pitä-miseen, jolloin ratkaisuna voikin olla jakamistalous.
Pethost on uusi, jakamistalouteen perustuva digitaalinen lemmikkienhoitopalvelu. Palve-lussa lemmikkien omistajat sekä lemmikkihoitajat voivat kommunikoida keskenään ja muo-dostaa asiakkuussuhteita lemmikin hoitamiseksi. Tämän työn tarkoituksena oli kehittää sekä markkinoida Pethost-palvelua.
Työn aikana palveluun kehitettiin blogialusta, ja olemassaolevia toiminnallisuuksia korjattiin sekä paranneltiin. Palvelulle tehdyn Facebook-sivun tietoja täydennettiin, ja sivulla tehtiin neljä erillistä mainoskampanjaa, joiden tarkoituksena oli tuoda käyttäjiä palveluun. Kam-panjat tehtiin aikavälillä 17.9.2018 – 14.10.2018. Kampanjoista arvioitiin parhaiten tuotta-nut versio.
Palvelun kehittämisen sekä kampanjoiden pohjalta laadittiin tulevaisuuden toimintasuunni-telma, jota Pethost voisi hyödyntää toiminnassaan opinnäytetyön päätyttyä. Osa toiminta-suunnitelmasta keskittyi puhtaasti palvelun teknisiin ominaisuuksiin ja niiden korjaamiseen, mutta suunnitelmaan kuului myös palvelun tunnettuuden lisäämisen kannalta hyödyllisiä keinoja sekä yritystoiminnan ylläpitemisen kannalta tärkeitä huomioon otettavia seikkoja.
Pethost on uusi, jakamistalouteen perustuva digitaalinen lemmikkienhoitopalvelu. Palve-lussa lemmikkien omistajat sekä lemmikkihoitajat voivat kommunikoida keskenään ja muo-dostaa asiakkuussuhteita lemmikin hoitamiseksi. Tämän työn tarkoituksena oli kehittää sekä markkinoida Pethost-palvelua.
Työn aikana palveluun kehitettiin blogialusta, ja olemassaolevia toiminnallisuuksia korjattiin sekä paranneltiin. Palvelulle tehdyn Facebook-sivun tietoja täydennettiin, ja sivulla tehtiin neljä erillistä mainoskampanjaa, joiden tarkoituksena oli tuoda käyttäjiä palveluun. Kam-panjat tehtiin aikavälillä 17.9.2018 – 14.10.2018. Kampanjoista arvioitiin parhaiten tuotta-nut versio.
Palvelun kehittämisen sekä kampanjoiden pohjalta laadittiin tulevaisuuden toimintasuunni-telma, jota Pethost voisi hyödyntää toiminnassaan opinnäytetyön päätyttyä. Osa toiminta-suunnitelmasta keskittyi puhtaasti palvelun teknisiin ominaisuuksiin ja niiden korjaamiseen, mutta suunnitelmaan kuului myös palvelun tunnettuuden lisäämisen kannalta hyödyllisiä keinoja sekä yritystoiminnan ylläpitemisen kannalta tärkeitä huomioon otettavia seikkoja.