Kesäkampanjasuunnitelma Hotel St. Georgelle
Lagerstam, Joanna (2018)
Lagerstam, Joanna
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117738
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805117738
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella markkinointikampanja kesäksi 2018 uudelle St George hotellille. Toimeksiantajana toimi Kämp Collection Hotels. Kämp Collection Hotels koostuu kymmenestä korkealaatuisesta hotellista, joista uusimpana St. George edustaa Helsingin ainoita viiden tähden hotelleja. Opinnäytetyön tarkoituksena oli samalla selvittää, millainen on hyvä markkinointikampanjasuunnitelma, mitä markkinointikampanjan suunnittelu pitää sisällään ja miksi markkinointikampanjoita tehdään.
Tavoitteina oli luoda markkinointikampanjasta toteutuskelpoinen ja hotellin imagoon sekä kesään sopiva. Lisäksi alatavoitteina oli suunnitella kampanjasta houkutteleva, huomiota herättävä ja toimiva. Kampanjalta toivottiin vahvaa fokusta digitaaliseen markkinointiin.
Tämän opinnäytetyön tietoperusta avaa markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja markkinointikampanjoinnin merkityksen, keskeiset käsitteet sekä keinoja niiden toteuttamiselle. Tietoperusta kuvaa lisäksi kampanjasuunnitelman kehittämisen vaiheet ja opinnäytetyön tuotos on valmis markkinointikampanjasuunnitelma toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyö toteutettiin loppuvuoden 2017 ja kevään 2018 aikana. Markkinointikampanjasuunnitelma laadittiin helmi- ja maaliskuun 2018 aikana ja valmis suunnitelma luovutettiin toimeksiantajalle arvioitavaksi ja mahdollisesti toteutettavaksi maaliskuun lopulla 2018. Toimeksiantaja arvioi työn hyödylliseksi organisaatiolle ja koko majoitusalalle. Osaa kampanjasuunnitelmasta arvioitiin olevan mahdollista toteuttaa kesän 2018 markkinointikampanjaan. Toimeksiantaja löysi työstä hyödynnettäviä ideoita ja toimenpiteitä myös tuleviin markkinointikampanjoihin.
Tavoitteina oli luoda markkinointikampanjasta toteutuskelpoinen ja hotellin imagoon sekä kesään sopiva. Lisäksi alatavoitteina oli suunnitella kampanjasta houkutteleva, huomiota herättävä ja toimiva. Kampanjalta toivottiin vahvaa fokusta digitaaliseen markkinointiin.
Tämän opinnäytetyön tietoperusta avaa markkinoinnin, markkinointiviestinnän ja markkinointikampanjoinnin merkityksen, keskeiset käsitteet sekä keinoja niiden toteuttamiselle. Tietoperusta kuvaa lisäksi kampanjasuunnitelman kehittämisen vaiheet ja opinnäytetyön tuotos on valmis markkinointikampanjasuunnitelma toimeksiantajayritykselle.
Opinnäytetyö toteutettiin loppuvuoden 2017 ja kevään 2018 aikana. Markkinointikampanjasuunnitelma laadittiin helmi- ja maaliskuun 2018 aikana ja valmis suunnitelma luovutettiin toimeksiantajalle arvioitavaksi ja mahdollisesti toteutettavaksi maaliskuun lopulla 2018. Toimeksiantaja arvioi työn hyödylliseksi organisaatiolle ja koko majoitusalalle. Osaa kampanjasuunnitelmasta arvioitiin olevan mahdollista toteuttaa kesän 2018 markkinointikampanjaan. Toimeksiantaja löysi työstä hyödynnettäviä ideoita ja toimenpiteitä myös tuleviin markkinointikampanjoihin.