Markkinointisuunnitelma: Case: Itä-Suomen Sisäpuistot Oy/SuperPark Joensuu
Mönkkönen, Joonas (2018)
Mönkkönen, Joonas
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107480
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805107480
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointisuunnitelma Itä-Suomen Sisäpuistot Oy/SuperPark Joensuulle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli antaa yritykselle tietoa eri markkinointiviestinnällisistä keinoista sekä selvittää nykytilannetta markkinoinnin näkökulmasta. Markkinoinnin tavoitteena olisi saada lisättyä yrityksen tunnettuutta ja kannattavuutta.
Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa tuotoksena oli markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman tueksi tehtiin tunnettuus- ja mielikuvatutkimus. Markkinointisuunnitelmassa esitellään yritykselle erilaisia ehdotuksia markkinoinnin toimenpiteiksi.
Opinnäytetyössä nykytilaa havainnollistettiin lähtökohta-analyyseillä ja yrityksen toimintaa tarkasteltiin markkinoinnin kilpailukeinojen avulla. Opinnäytetyö muodostui ensin kunkin aihealueen teoriasta, sitten tunnettuus- ja mielikuvatutkimuksen analysoimisesta, jonka jälkeen näiden pohjalta asioita selvitettiin yrityksen näkökulmasta ja tehtiin toimenpide-ehdotuksia. Nämä ehdotukset auttavat yrityksen edustajaa markkinointitoimissa.
Opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa tuotoksena oli markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman tueksi tehtiin tunnettuus- ja mielikuvatutkimus. Markkinointisuunnitelmassa esitellään yritykselle erilaisia ehdotuksia markkinoinnin toimenpiteiksi.
Opinnäytetyössä nykytilaa havainnollistettiin lähtökohta-analyyseillä ja yrityksen toimintaa tarkasteltiin markkinoinnin kilpailukeinojen avulla. Opinnäytetyö muodostui ensin kunkin aihealueen teoriasta, sitten tunnettuus- ja mielikuvatutkimuksen analysoimisesta, jonka jälkeen näiden pohjalta asioita selvitettiin yrityksen näkökulmasta ja tehtiin toimenpide-ehdotuksia. Nämä ehdotukset auttavat yrityksen edustajaa markkinointitoimissa.